با هدف بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر/

همایش˝لحظه لحظه آسمان˝ در کرمانشاه برگزار شد

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۱۲:۳۸:۳۸
کد خبر: ۱۸۸۸۱۶
همایش˝لحظه لحظه آسمان˝ در کرمانشاه برگزار شد
از سلسله برنامه های کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و9800شهید استان کرمانشاه همایش˝لحظه لحظه آسمان˝ با مشارکت کمیته فرهنگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص)کرمانشاه برگزار شد.

ازسلسله برنامه های کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و9800 شهید استان کرمانشاه همایش "لحظه لحظه آسمان" با مشارکت کمیته فرهنگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص)کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کرمانشاه، "رضاموزونی" مدیرکل کانون استان در این همایش اظهار کرد: این همایش در ادامه سلسله برنامه‌های کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه است که در مهرماه سال‌جاری در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در همه دنیا اگر کشوری درگیر جنگی باشد تلاش می کند تا از طرق مختلف و به‌ویژه با زبان هنر واقعیت ها و ابعاد مختلف آن جنگ را به مردمانش بشناساند، گفت: در کشور ما حداقل در حوزه کودکان و نوجوانان کمتر به این مقوله پرداخته شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش روایت‌گری کودکان و نوجوانان از دفاع مقدس در قالب آثار هنری و ادبی است.

"رضا موزونی" با بیان اینکه کودکان کرمانشاهی در دو بخش نقاشی و ادبی هر کدام 200 آثار را به دبیرخانه این همایش ارسال کرده‌اند، افزود: نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس در افکار کودکان و نوجوانان بسیار کار ارزشمندی خواهد بود.

وی تصریح کرد: بیش از یک هزار کودک و نوجوان در استان کرمانشاه در طول دوران هشت سال دفاع مقدس جان خود را از دست داده‌اند.

"موزونی" در بخشی دیگر از سخنانش، به رخداد عظیم وقوع جنگ در استان کرمانشاه اشاره وکرمانشاه را جغرافیای قصه‌های حماسی ایران در طول دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

وی گفت: مرزدار بودن استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نبوده و گوشه گوشه خاک این سرزمین مقدس نمادی از خون یک شهید است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه یادآور شد: با توجه به تاکیدات امسال مقام معظم رهبری بر مسئله فرهنگ در کشور باید این امر مهم در قالب کارهای فرهنگی و به زبان ادب در جامعه گسترش پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز