مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه:

بیشترین توجه به روستاییان در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۳:۵۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۹۷۱۳
بیشترین توجه به روستاییان در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است
دهیاران به عنوان بازوان و نمایندگان دولت در روستاها نقش اساسی دارند که اگر بخوبی آنها را ایفا کنند می‌توان راحت‌تر این مهم را محقق کرد.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه گفت: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بیشترین توجه به روستاییان صورت گرفته و هیچ موقع به این اندازه به افراد ساکن در روستاها توجه نشده بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان کرمانشاه، جلیل بالایی در کارگاه آموزشی کارآفرینی دهیاران کرمانشاه که در سرسرای اجتماعات اداره کل فنی و حرفه‌ای کرمانشاه برگزار شد، به نقش دهیاران در توسعه روستاها اشاره کرد و گفت: دهیار به نوعی مدیر روستاست و توقع زیادی از آن می‌رود.

وی افزود: در حالی که دولت تصمیم دارد که روستاها را به توسعه برساند و برای این کار برنامه‌های زیادی هم طرح‌ریزی و حتی اجرا کرده، دهیاران به عنوان بازوان و نمایندگان دولت در روستاها نقش اساسی دارند که اگر به خوبی آنها را ایفا کنند می‌توان راحت‌تر این مهم را محقق کرد.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه گفت: کاهش هزینه‌های درمانی روستانیشان نسبت به شهر، پرداخت تسهیلات مناسب برای خوداشتغالی آنان، تحت پوشش قرار دادن آنان و ... همه از اقداماتی است که دولت برای توسعه یافتگی بیشتر روستاها آنها را اجرایی کرده است.

بالایی ادامه داد: دولت تمام توان خود را برای حفظ روستانشینان در روستاهایشان و عدم مهاجرت آنها به شهرها به کار گرفته چرا که وجود روستاهای خالی از سکنه را در شان نظام نمی‌داند و از سوی دیگر مهاجرت از روستا به شهر معضلاتی نظیر حاشیه‌نشینی را به همراه دارد.

وی در پایان گفت: به دنبال طرحی هستیم که بتوانیم تولید محصولات روستایی را در ابتدای شهرها به فروش برسانیم که منبع درآمدی برای روستانشینان باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز