معاون استاندار از سایت پرنده نگاری هشیلان بازدید کرد

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۷:۲۸:۵۹
کد خبر: ۲۳۰۰۷۹
معاون استاندار از سایت پرنده نگاری هشیلان بازدید کرد
سایت پرنده‌نگری «هشیلان» را یکی از سایت‌های منحصربه‌فرد در زمینه پرنده‌نگری است و با توجه به این كه این تالاب توقفگاه بسیاری از پرندگان مهاجر است.

معاون استاندار در بازدید از تالاب هشیلان از نزدیك در جریان روند ساخت و احداث سایت پرنده نگاری این تالاب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان کرمانشاه، دکتر هدایت حاتمی با مهم شمردن ایجاد مراكز تحقیقی و پژوهشی در مناظر طبیعی استان و استفاده علاقه‌مندان از امكانات این گونه مراكز، تالاب هشیلان را از این لحاظ ویژه ارزیابی كرد و گفت: این تالاب با مساحت400هكتاری یکی از تالاب‌های بی‌نظیر در خاورمیانه و کم‌نظیر در جهان است.

وی افزود: بیش از 110 جزیره كوچك و بزرگ در آن وجود دارد كه قابلیت گردشگری بالایی را در خود نهفته است.

معاون استاندار گفت: سایت پرنده‌نگری «هشیلان» را یکی از سایت‌های منحصربه‌فرد در زمینه پرنده‌نگری است و با توجه به این كه این تالاب توقفگاه بسیاری از پرندگان مهاجر است.
 
حاتمی ادامه داد: احداث سایت پرنده نگاری می‌تواند زمینه‌های تحقیقی و پژوهشی خوبی را برای مراكز علمی فعال در این زمینه ایجاد كند و هم می‌تواند مكانی برای بازدید دوست‌داران طبیعت از پرندگان و آشنایی با گونه‌های مختلف باشد.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای تكمیل این سایت را 20 میلیارد ریال است، باید همگی كمك كنیم كه استان كرمانشاه بتواند از مواهب طبیعی خود بیشترین استفاده را در زمینه های مختلف ببرد و تكمیل این تالاب یكی از نیازهای علمی استان در خصوص بحث زیست محیطی است.
 
حاتمی در پایان از اداره كل محیط زیست استان و سمن‌های فعال در زمینه محیط زیست كه در هفته گذشته اقدام به پاكسازی تالاب هشیلان نموده بودند تشكر و قدردانی كرد.

نظر شما