انگلیسی‌ها به جشنواره بیستون نرسیدند

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۵:۵۰:۲۶
کد خبر: ۲۳۰۰۸۳
انگلیسی‌ها به جشنواره بیستون نرسیدند
سنگنوردان انگلستان که برای حضور در جشنواره سنگنوردی بیستون نام‌نویسی کرده بودند، نتوانستند به ایران سفر کنند.

سنگنوردان انگلستان که برای حضور در جشنواره سنگنوردی بیستون نام‌نویسی کرده بودند، نتوانستند به ایران سفر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در استان کرمانشاه، سومین دوره جشنواره بین‌المللی بیستون با حضور 120 سنگنورد ایرانی و 60 سنگنورد از کشورهای ایتالیا، فرانسه، اسلونی، سوئیس، آمریکا، اتریش، سوئد، فنلاند، استرالیا، آلمان، لهستان، تونس و دانمارک از امروز یکشنبه 27 مهرماه به مدت پنج روز در دیواره کوه بیستون برگزار خواهد شد.

یک تیم سه نفر از سنگنوردان انگلیسی نیز برای حضور در این جشنواره ثبت‌نام کرده بودند که به گفته دبیر فدراسیون کوهنوردی به دلیل مشکل در صدور روادید نتوانستند وارد ایران شوند.

ابراهیم نوتاش در این باره گفت: این سنگنوردان که یکی از آنها رییس کلوپ الپاین انگلستان است برای حضور در این جشنواره به سفارت ایران در ایرلند مراجعه کردند که در نهایت به دلیل پرداخت نکردن هزینه‌هایی که سفارت ایران از آنها درخواست کرده بود، نتوانستند روادید لازم برای سفر به ایران را دریافت کنند.
 
وی افزود: صعود به دیواره بیستون از مسیرهای پیشین، گشایش مسیری جدید به نام سومین دوره جشنواره، بندبازی سنگنوردان در ارتفاع و سقوط آزاد از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

نوتاش ادامه داد: دیواره بیستون با ارتفاع 1200 متر و وسعت بیش از پنج هزار متر عظیم ترین دیواره ایران است که در میان فنی‌ترین دیواره‌های سنگنوردی جهان جای دارد.
 
وی در پایان گفت: این دیواره در جوار شهر بیستون و 30 کیلومتری شرق شهر کرمانشاه قرار گرفته است.

نظر شما