مدیر کل منابع طبیعی کرمانشاه:

نیاز به تاسیس پژوهشکده جنگل‌های زاگرس هستیم

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۱۷:۴۶:۲۰
کد خبر: ۲۳۰۹۵۶
نیاز به تاسیس پژوهشکده جنگل‌های زاگرس هستیم
خشکیدگی جنگل‌های زاگرس نیاز به راه اندازی پژوهشکده جنگل‌های زاگرس را نشان داد و این که مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی موجود کارایی لازم را ندارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: تاسیس پژوهشکده جنگل‌های زاگرس یک نیاز ضروری است.
 
به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، حسین سلیمانی اظهار داشت: خشکیدگی جنگل‌های زاگرس نیاز به راه اندازی پژوهشکده جنگل‌های زاگرس را نشان داد و این که مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی موجود کارایی لازم را ندارند.

وی افزود: در مواجهه با خشکیدگی جنگل‌های زاگرس متوجه شدیم که در زمینه پژوهش و تحقیقات خیلی عقب هستیم و برای جبران خلاء موجود باید شرایطی فراهم شود تا تحقیقات و پژوهش ها همراه و همگام با بخش‌های اجرایی پیش روند و در همین راستا نیز پیشنهاد راه‌اندازی پژوهشکده جنگل‌های زاگرس مطرح شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: اهمیت جنگل‌ها بیش از آن است که نسبت به ایجاد یک پژوهشکده تخصصی برای حل مشکلات احتمالی آنها اقدام شود و به نظر می‌رسد راه‌اندازی پژوهشکده این چنینی خواهد توانست در حل مشکلات احتمالی جنگل‌های زاگرس در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل ممکن اثرگذار باشد.

سلیمانی ادامه داد: کرمانشاه به لحاظ موقعیت خاص خود و قرار گرفتن در شمال زاگرس محل مناسبی برای راه‌اندازی این پژوهشکده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: در سال 90 و به دنبال بروز خشکیدگی جنگل‌های زاگرس پیشنهاد تاسیس پژوهشکده جنگل‌های زاگرس مطرح شدو آن زمان جهاددانشگاهی نیز در زمینه همکاری با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام آمادگی کرد.

سلیمانی گفت: از نظر تامین ساختمان و نیروی انسانی مشکلی برای راه‌اندازی این پژوهشکده وجود ندارد و در صورت اخذ مجوز نسبت به راه‌اندازی این پژوهشکده اقدام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز