معاون توسعه مدیریت استانداری کرمانشاه:

بانوان الگو در بحث کارآفرینی باید به جامعه معرفی شوند

۱۳۹۳/۰۸/۳۰ - ۱۶:۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۳۹۰۱۲
بانوان الگو در بحث کارآفرینی باید به جامعه معرفی شوند
افراد کارآفرین عدم تعادل‌ها و نقاط ضعف را خوب می‌شناسند و کارآفرینان هم فرصت‌ها را می‌شناسند و هم تهدیدها و نارضایتی‌ها را و از دل نارضایتی‌ها به کشف کارهایی می‌پردازند

همایشی تحت عنوان «زنان کار آفرین و صاحب کسب و کار» با همکاری استانداری، دانشگاه آزاد، اتاق تعاون، هلال احمر، اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، معاون توسعه مدیریت استانداری کرمانشاه در این همایش به اهمیت کارآفرینی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: یکی از اندیشمندانی که بحث شناسایی سرمایه‌های انسانی به نام او ثبت شده «تولز» است که اعتقاد داشت که منابع انسانی تا سال‌ها، عنصری گمشده در تحلیل مسائل اقتصادی بود و این اندیشمند به شناسایی آن پرداخت. همچنین اندیشمند دیگری بنام«شومپیتر» نیز بر این باور است که سرنوشت اقتصادی کشور را باید بدست کارآفرینان سپرد.

دکتر هدایت حاتمی اظهار داشت: افراد کارآفرین عدم تعادل‌ها و نقاط ضعف را خوب می‌شناسند و کارآفرینان هم فرصت‌ها را خوب می‌شناسند و هم تهدیدها و نارضایتی‌ها را و از دل نارضایتی‌ها به کشف کارهایی می‌پردازند که رضایت‌مندی را به دنبال داشته باشد.

وی به نقش زنان در این مقوله اشاره کرد و گفت: باید از این نگاه سنتی و غلط عبور کنیم که در دنیای امروز، نقش مردها بیشتر از زنان است و اگر به هزینه‌های تهیه خوراک، نگهداری و تربیت کودک و نظافت و...دقت کنیم آنگاه حتی می‌توان به نقش تاثیر گذار زنان خانه‌دار در اقتصاد خانواده‌ها نیز بیشتر پی برد که متاسفانه کمتر دیده می‌شود.

معاون توسعه مدیریت استانداری کرمانشاه اهمیت نهاد سازی را در شکل دادن به توانمندی‌ها و تبادل تجربیات یادآور شد و گفت: تاسیس انجمن‌ها، نهادها، بنیادها و...در تقویت کارآفرینی بسیار حائز اهمیت است، زیرا می‌تواند به توانمندی‌های موجود سمت و سوی مناسب بدهد و در انتقال تجربیات و امکانات نیز موثر باشد.

حاتمی در پایان گفت: بانوان شاخص در بحث کارآفرینی باید از طرق مختلف به جامعه معرفی شوند و به عنوان الگویی برای دیگران بازتعریف شوند که این مسئله می‌تواند به ارتقای فرهنگ کار آفرینی و تولید شغل بی‌انجامد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز