استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

اجرای یکهزار و ۷۰۰ پروژه استان شتاب گرفته است

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۲۰:۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۳۸۳۸۴
اجرای یکهزار و ۷۰۰ پروژه استان شتاب گرفته است
مشکلات این طرح ها و پروژه ها با پیگری های لازم تا حد قابل ملاحظه ای برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در یاسوج،استاندار کهگیلویه وبویراحمد به 53 پروژه در دست اجرای حوزه راهسازی این استان اشاره کرد و افزود: محور یاسوج- سمیرم به طول 40 کیلومتر، یاسوج – شیراز 18، یاسوج - بابامیدان 15 کیلومتر، محور کمربندی یاسوج 13 کیلومتر و یاسوج – سی سخت شش کیلومتر از طرح های مهم راهسازی استان است.

سید موسی خادمی، احداث و تکمیل چهار خطه های ورودی دوگنبدان – باشت به طول 45 کیلومتر، دوگنبدان- بهبهان به طول 25 کیلومتر، محور کمربندی دوگنبدان به طول هشت کیلومتر را از دیگر پروژه های اصلی شبکه راه برشمرد.
 
وی، با اشاره به پیگیری پروژه جاده پاتاوه – دهدشت و پل سوم رودخانه بشارافزود: راه بهسازی باغچه سادات – سرفاریاب، پروژه اتصال شهر لنده به راه پاتاوه و دهدشت، پیگیری مطالعات نهایی و شروع عملیات اجرایی راه آهن یاسوج- اقلید، احداث و تکمیل چهار خطه های ورودی دهدشت از محورهای مهم در دست اجرا و در حال پیگیری استان است.

استاندار، محور چهار خطه دهدشت- چرام به طول شش کیلومتر، دهدشت- طولیان پنج کیلومتر، بهسازی جاده سوق - دهدشت 13 کیلومتر، لیکک – بهبهان شش کیلومتر، ورودی چرام – باشت و ورودی سی سخت – یاسوج را از طرح های مهم در دست اجرا نام برد.

خادمی به پروژهای مهم در حوزه راه و شهر سازی این استان اشاره کرد و اظهارداشت : بیمارستان های 200 تختخوابی یاسوج، 96 تختخوابی دوگنبدان، 64 تختخوابی دو گنبدان، 34 تختخوابی باشت، 34 تختخوابی بهمئی ، 34 تختخوابی دنا و 34 تختخوابی چرام از پروژه های شتاب گرفته استان است .
 
استاندار، تکمیل و بهره برداری از ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج، بهبود و قابلیت پروازی فرودگاه یاسوج جهت پرواز هواپیمایی متوسط با افزایش و تطویل باند فرودگاه، جابجایی زندان یاسوج و کمک به ایجاد زیر ساخت های پروازی فرودگاه دو گنبدان از پروزه های مهم این استان عنوان کرد.

وی، انجام مطالعات نهایی و شروع عملیات اجرایی سدهای استان از جمله سد تنگ سرخ و سد شیو و طرح های کشاورزی و آبرسانی به دشت های استان شامل آبرسانی به دهدشت غربی، ماهور باشت، مختار یاسوج، شمس آباد چرام، آبلش لنده، چاه تلخ دغوری باشت را به عنوان طرح های مهم و در حال اجرای در این حوزه ذکر کرد.

خادمی درخصوص شبکه های آب شرب و دفع فاضلاب، تکمیل آبرسانی به شهرهای استان از سد کوثر و تکمیل عملیات اجرایی تصفیه خانه های فاضلاب و آبرسانی به شهرهای لیکک، دهدشت، سوق، لنده و چرام، تصفیه خانه های فاضلاب دوگنبدان، سی سخت، دهدشت و چرام را از پروژه های مهم ابن بخش برشمرد.
 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد، مجتمع های فرهنگی و هنری یاسوج، دهدشت و گچساران و زیر ساخت های گردشگری شامل پارک های تفریحی و گردشگری غدیر، پارک جنگلی و پارک ولایت یاسوج را از مهمترنی پروژه های در دست اجرای گردشگری بیان کرد.

وی، گاز رسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک و روستاهای استان، پایدار کردن برق استان و تکمیل و بهره برداری پست های دائم 132 کیلووات بهمئی، چرام، باشت و دنا و ایستگاه فوق توزیع و شبکه انتقال در شهرستان های کهگیلویه و دنا را از جمله طرح های مهم این استان نام برد.

استاندار، تکمیل یکهزار واحد مسکن مهر، 14 مصلی در دست اجرا و احداث 70 باب خانه بهداشت در روستاها را از طرح های مهم این استان دانست.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد از مشکلات اساسی توقف و یا نیمه فعال بودن این طرح ها و پروژه ها در گذشته، کمبود منابع مالی اشاره کرد و افزود: مشکلات این طرح ها و پروژه ها با پیگری های لازم تا حد قابل ملاحظه ای برطرف شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز