در آسنانه دیدار گیلانی‌ها با رهبر فرزانه انقلاب در ۹ دی

مردم گیلان در ولایت‌مداری و بصیرت دینی و ولایی شهره‌ هستند

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۲۲:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۸۶۸
مردم گیلان در ولایت‌مداری و بصیرت دینی و ولایی شهره‌ هستند
مردم گیلان از دیرباز در ولایت‌مداری و بصیرت دینی و ولایی شهره‌اند، کمااینکه نگاهی به شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این خطه و مبارزان برجسته انقلابی مانند میرزا کوچک جنگلی هم نشان دهنده این است که روحیه انقلابی و دینی مردان و زنان گیلک روحیه‌ای برجسته اس

سرویس استان‌های برنا/ گیلان

حضور حماسی و به یادماندنی گیلانی ها و پشتیبانی آنها از حریم ولایت و محکومیت فتنه گران در 8 دی 88 باعث شد برای پاسداشت این حماسه برنامه ریزی دیدار جمعی از مردم با رهبر فرزانه انقلاب انجام شود. این دیدار قرار است نهم دی انجام شود.

این دیدار فرصتی برای بیعت دوباره مردم گیلان با ولایت و دفاع از نظام اسلامی است.
به همین مناسبت گفت‌‌وگوی کوتاهی با حجه الاسلام سعید مهدوی استاد دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مدیر سازمان جوانان گیلان داشتیم که در زیر می خوانید.


به نظر شما چرا مردم گیلان یک روز زودتر از پایتخت یعنی هشت دی 88 راهپیمایی کردند؟

در بررسی پیشینه تاریخی مردم ولایت مدار گیلان و افتخارات این خطه کشور می توان به اولین حکومت های شیعی مانند مرعشیون و آل کیا اشاره کرد. ریشه صفویه و آل بویه هم از گیلان سرچشمه می گیرد. چون بویه یکی از بخش های اطراف املش در گیلان است. از سوی دیگر شیخ زاهد گیلانی استاد عرفان و معرفت صفی الدین هم که از موسسان سلسله صفویه است، گیلانی است.

این موارد موید این است که مردم گیلان از دیرباز در ولایت مداری و بصیرت دینی و ولایی سبقت دارد، کمااینکه نگاهی به شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این خطه و مبارزان برجسته انقلابی این استان مانند سردار بزرگ جنگل میرزا کوچک جنگلی و.... هم نشان دهنده این مطلب است که روحیه انقلابی و دینی مردان و زنان گیلک روحیه ای برجسته است.

در جریان سال گذشته بعد از آن که فتنه گران چهره واقعی خود را در عاشورای حسینی سال 88 در تهران ظاهر کردند و به مقام معنوی امام حسین (ع) و دسته های عزاداری عاشورای حسینی بی ادبی کردند، خشم و نفرت مقدسی وجود تک تک شیعیان عاشق این خطه را فرا گرفت تا جایی که برای اظهار برائت از دشمنان این نظام دینی لحظه شماری می کردند و قبل از اینکه توسط دستگاه های رسمی زمان اعلام برائت تعیین شود، تشکل های مردمی برای اظهار برائت در روز 8 دی سال 88 برای تجمع برنامه گذاشتند.

نظر شما