مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

طرح های سالمسازی دریا بیشتر کارکرد فرهنگی دارند

۱۳۹۳/۰۵/۰۳ - ۱۵:۵۵:۴۱
کد خبر: ۲۰۶۲۱۷
طرح های سالمسازی دریا بیشتر کارکرد فرهنگی دارند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: طرح های سالمسازی دریا بیشتر از اینکه کاربرد شنا داشته باشند، کارکرد فرهنگی دارند.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان طی گفت و گویی افزود: در این طرح ها پس از غروب آفتاب، عملا شنا کردن ممکن نیست و اجازه شنا نیز در این طرح ها وجود ندارد.
 
به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، وی ادامه داد: ولی در هر حال، مردم تا پاسی از شب از سواحل جهت تفریح و تفرج و پر کردن اوقات فراغت خود و خانواده استفاده می کنند.

فاضلی با بیان اینکه کمتر از نیمی از افرادی که به کنار دریا می روند وارد دریا شده و بقیه سعی می کنند از مواهب الهی موجود در سواحل استفاده کنند، افزود: حتی افرادی که جهت شنا کردن به سواحل می روند، صرفا ساعتی را شنا کرده و بقیه ساعات خود را به بهره مندی از فضای سواحل و فعالیت های جنبی اختصاص می دهند.

این مسئول اظهار کرد: حضور گردشگران محلی، عبوری و مقیم، بهترین فرصت برای انجام فعالیت های فرهنگی در سواحل شمال کشور را بوجود آورده است.

به گفته وی؛ اجرای برنامه های مفرح و شاد، برنامه های ایجابی در حوزه حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر و برپایی فروشگاه های محصولات فرهنگی و هنری از جمله این فعالیت ها می تواند باشد.
 
فاضلی افزود: برگزاری جشنواره های مجسمه های شنی و چوبی، بادبادک ها، برپایی ایستگاه مطالعه، نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، جنگ های شادی و اجرای زنده موسیقی محلی و ... می تواند باعث ماندگاری مسافر در استان، رونق اقتصادی و از همه مهمتر غنی کردن اوقات فراغت مردم گیلان و مسافران شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به حضور موج دوم مسافران تابستانی پس از عید سعید فطر در استان، گفت: این اداره کل برنامه های متنوعی از جمله برپایی نمایشگاه های کتاب، هنرهای تجسمی، عکس و پوستر، صنایع دستی، اجرای نمایش، برگزاری جشن های آخر هفته و جنگ های شادی و تبلیغات محیطی و فضاسازی مناسب را در سواحل شهرستان های آستارا، تالش، رضوانشهر، انزلی، رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود و رودسر در دست اجرا دارد.

نظر شما