معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان:

اگر حقوق شهروندی رعایت شود قطعا این مهم در کاهش جرم تاثیرگذار خواهد بود

۱۳۹۱/۰۷/۱۹ - ۱۷:۰۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۴۱۳۳
اگر حقوق شهروندی رعایت شود قطعا این مهم در کاهش جرم تاثیرگذار خواهد بود
معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: آگاهی داشتن افراد نسبت به حقوق خود و عواقب جرائم طیف وسیعی است که باید آموزش و آگاهی داده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، حسن شریعت‎نژاد در جلسه صیانت از حقوق شهروندی با بیان اینکه آگاهی و آموزش مردم نسبت به آنچه که حقشان بوده هدف کمیته و کارگروه حقوق شهروندی است، افزود: اگر حقوق افراد نسبت به هم رعایت شود قطعا این مهم در کاهش جرم تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه آگاهی داشتن افراد نسبت به حقوق خود و عواقب جرائم طیف وسیعی است که باید آموزش و آگاهی داده شود، بیان کرد: متأسفانه برخی از مدیران استان نسبت به حقوق شهروندی کم لطف هستند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان ادامه داد: اگر افراد جامعه نسبت به مسایل سیاسی، اقتصادی، مدنی، مذهبی و فرهنگی آگاهی کامل را داشته باشند مشارکت آنها در اداره جامعه افزایش خواهد یافت.
 
شریعت‌نژاد با بیان اینکه برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تشکیل آن یکی از مطالبات مردم و جزیی از حقوق شهروندی است، تصریح کرد: در مباحث دینی و اعتقادی ما بر رعایت حقوق شهروندی سفارش شده است، باید در حوزه حقوق شهروندی ورود جدی داشته باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان با تأکید براینکه دید ما نسبت به حقوق شهروندی باید باز و وسیع باشد و بدانیم اثر بخشی آن چقدر است، عنوان کرد: اگر فقط انضباط اجتماعی داشته باشیم قطعاً 90 درصد جرائم کاهش خواهد یافت، آگاهی بخشی و انتقال سطح فرهنگ مرم نسبت به حقوق‎شان امری ضروری است.
 
وی با انتقاد از اینکه ستاد صیانت از حقوق شهروندی نسبت به گذشته پیشرفت خوبی نداشته و نیاز است با همکاری همه اعضاء این ستاد به روند مطلوبی برسیم، اظهار کرد: به منظور احیا حقوق شهروندی باید روش‎های ساده و اجرایی را در نظر گرفته و به سمت سیستم‎های نوین برویم.

نظر شما