سرمربی تیم فوتبال گهر دورود

به حوادث فوتبال باختیم/ مربی تیم ملی، ایران را کشوری جهان سومی می‌داند

۱۳۹۱/۰۹/۰۳ - ۱۶:۴۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۷۳۳۷
به حوادث فوتبال باختیم/ مربی تیم ملی، ایران را کشوری جهان سومی می‌داند
سرمربی تیم فوتبال گهر دورود گفت: ما بازی بسیار خوبی برابر تیم سپاهان انجام دادیم و خوشحالیم که روز به روز بهتر می‌شویم.

به گزارش خبرنگار برنا از لرستان، محمد مایلی کهن در نشست خبری پس از بازی تیم‌های گهر دورود و سپاهان اصفهان اظهار کرد: ما امروز بازی بسیار خوبی برابر تیم قدرتمند سپاهان انجام دادیم چرا که سپاهان در بالای جدول است و بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارد. اما متاسفانه به حوادث فوتبال باختیم و یک امتیاز حق مسلم ما بود. سعی می‌کنیم با تلاش بیشتر جبران محبت‌های مجموعه گهر را بکنیم.

وی افزود: خیلی‌ها اعتقاد دارند سخت است که گهر دورود را در لیگ برتر نگه داریم اما از روزی که آمدیم با تمام انگیزه کار کرده‌ایم و سعی خواهیم کرد که گهر را در لیگ نگه داریم و تماشاگران خونگرم لرستان را شاد کنیم. به هر حال کار ما سخت است ولی ناامید نیستیم و اگر همین روند را ادامه دهیم می‌توانیم خودمان را بالا بکشیم.

مایلی کهن افزود: ما 19 بازی دیگر پیش‌رو داریم و باید توجه داشته باشیم که در بازی امروز دستمان هم خالی بود اما به هر حال بشر به امید زنده است.

سرمربی تیم فوتبال گهر با بیان اینکه سپاهان از شانس‌های اول قهرمانی است تصریح کرد: سپاهان برابر استقلال عالی بود و بدشانسی آورد که پیروز نشد. سپاهان از مجموعه بسیار خوبی برخوردار است و مدیریت بسیار خوبی نیز دارد. به نظر بنده کرانچار از مربیان با شخصیت فوتبال است که می‌تواند سپاهان را بازهم قهرمان کند.

وی افزود: من اصلا مشاهده نکردم که تماشاگران گهر صندلی‌های ورزشگاه را شکسته باشند اما اگر این کار را کرده باشند قابل قبول نیست چرا که همه تیم‌ها باید تحمل شکست داشته باشند. داور هم ممکن است اشتباه کند و امیدواریم که با فوتبال خوب حقمان را بگیریم.

مایلی کهن در پاسخ به این سوال که آیا شما موافق وارد شدن نظامیان به عرصه مدیریت فوتبال کشور هستید؟ گفت: من قبلا گفتنی‌ها را گفته‌ام اما باید بگویم که بعضی آقایان از امتیازها و رانت‌های زیادی استفاده می‌کنند اما تا بدینجا مایلی کهن از هیچ جا امتیاز نگرفته است. برای نمونه بنده در انزلی یک خانه مخروبه گرفتم که هنوز به من پروانه ساخت نداده‌اند. من اعتقاد دارم هر کس باید در پست تخصصی خود کار کند. بعضی‌ها رانت خواری می‌کنند و بعد در جایگاه خاصی می‌نشینند و اظهار نظرهای جالبی نیز می‌کنند.

وی ارتباط با شرایط تیم ملی نیز گفت: من هیچ وقت مربی‌ای نبوده‌ام که به خاطر خودم علیه مربیان تیم ملی صحبت کنم چرا که من در اکثر رده‌های سنی مربی گری کرده‌ام و در تیم بزرگسالان هم زمانی که بوده‌ام همه گواهی داده‌اند این تیم بهترین تیم تاریخ فوتبال ایران بوده است و در همان زمان رنسانس در فوتبال ایران رخ داد. من اعتقاد دارم تیم ملی باید در اولویت باشد اما در صورتی که تعطیلی لیگ به نفع تیم ملی باشد. ما با تاجیکستان بازی کردیم و از افرادی بازی گرفتیم که بعدا استفاده نشدند. در کشور استعدادهای فوق العاده‌ای وجود دارد اما استعدادشناس و استعدادیاب وجود ندارد.

وی در همین رابطه افزود: وقتی مربیان ایرانی در تیم ملی کار می‌کنند کمترین امکانات در اختیار آن‌ها می‌گذاریم اما بیشترین توقعات را از آن‌ها داریم. چرا مدافعی مثل هادی عقیلی که بهترین مدافع گلزن ماست نباید به تیم ملی دعوت شود. امید ابراهیمی یکی از بهترین بازیکنان ایران است که به تیم ملی دعوت نمی‌شود و ما از بازیکنان مناسبی استفاده نمی‌کنیم. برای مثال در وسط زمین بازیکن مناسبی نداریم که دو تا پاس حساب شده دهد. باید برای بهبود این وضعیت محرم نویدکیا به تیم ملی دعوت شود و باید با او صحبت کرد تا راضی شود به تیم ملی بیاید.

وی افزود: فکر می‌کنم مشکل از خودمان است چرا که وقتی تمام اختیاراتمان را به مربی تیم ملی واگذار می‌کنیم باید هم همین اتفاقات بیفتد. چرا که این آقایان کشور ما را جهان سومی می‌دانند که اصلا جالب نیست. سرمربی تیم ملی باید پاسخگو باشد چرا که هنوز تیم ملی ما سرپرست نیز ندارد. هیچ کس هم در برنامه‌های مختلف تلویزیونی سرمربی تیم ملی را به چالش نمی‌کشاند و از کی روش اصلا سوالی نمی‌شود. وقتی بنده سرمربی تیم ملی بودم و به برنامه 90 آمدم هرگونه سوالی از بنده شد تمام سوال‌های جهان را از من پرسیدند اما از سرمربی فعلی تیم ملی چیزی پرسیده نمی‌شود.

مایلی کهن خاطر نشان کرد: ما در عرصه بین المللی نیز در فیفا و CAS ضعیف هستیم و کرسی‌های قوی نداریم و هیچ وقت نمی‌توانیم از حق خودمان دفاع کنیم و فقط در نهایت جریمه‌های سنگین می‌شویم.

به گزارش برنا، دیدار سپاهان و گهر را هزار تماشاگر در ورزشگاه فولادشهر تماشا کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز