مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان خبر داد

چهار صنایع دستی لرستان نشان بین‎المللی گرفت

۱۳۹۱/۰۹/۰۳ - ۱۶:۴۹:۵۹
کد خبر: ۱۰۷۳۴۰
چهار صنایع دستی لرستان نشان بین‎المللی گرفت
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از کسب نشان بین المللی یونسکو برای چهار صنایع دستی این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خرم آباد، قاسم قربانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در جمع خبرنگاران استان گفت: در چهارمین دوره داوری‎های بین‎المللی مرغوبیت صنایع دستی، لرستان موفق به دریافت چهار نشان بین المللی یونسکو شد.

وی افزود: با دریافت این چهار نشان هم اکنون استان لرستان در بین 31 استان کشور در جایگاه هفتم قرار گرفته است.

قربانی اظهار داشت: در سال 2008 اولین نشان مرغوبیت صنایع دستی به ساز کمانچه مرحوم محمدرضا کاکاوندی صنعتگر برجسته خرم‎آبادی در رشته سازهای سنتی تعلق گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سال 2010 احمد قلیانی و فرهاد رفیعی‎منش دو صنعتگر بروجردی و محمد حسن کاکاوند از خرم‎آباد در رشته ساخت آلات موسیقی به این افتخار نائل شدند، گفت: روند رو به رشد دریافت این نشان در داوری‎های 2012 نه تنها در رشته ساخت سازهای سنتی بلکه در دو رشته نقاشی روی شیشه و زیور آلات سنتی حاکی از مرغوبیت محصولات صنایع دستی استان در رشته‎های متنوع‎تری نسبت به سال‎های پیشین و استقبال صنعتگران جهت شرکت در این رقابت بین‎المللی است.

قربانی با تأکید براینکه دریافت این نشان‎ها توسط صنعتگران لرستانی نه تنها نشان‎دهنده خلاقیت، نوآوری، توانایی و مهارت هنرمندان این دیار که حاکی از خودباوری آنان در سطح بین‎المللی دارد، عنوان کرد: دریافت این نشان‎ها علاوه بر مطرح کردن صنایع دستی لرستان از نظر مرغوبیت و کیفیت در سطح جهان، باعث رونق صادرات در این حوزه خواهد شد.

بنا بر این گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی لرستان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اذعان به اینکه جایگاه صنعتگران لرستان با پیشینه غنی تاریخی در رده سه استان برتر کشور است، اضافه کرد: هنرمندان لرستان باید با تلاش و همت ادامه دهنده راه نیاکان مفرغ‎ساز خود و ساختن عصر طلایی دیگری از هنر صنعت استان باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز