مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

۴۰ گروه ثابت و سیار به منظور جلوگیری از قطع درختان در جنگل های لرستان مستقر شد

۱۳۹۱/۰۹/۰۳ - ۱۷:۴۵:۴۲
کد خبر: ۱۰۷۳۴۹
۴۰ گروه ثابت و سیار به منظور جلوگیری از قطع درختان در جنگل های لرستان مستقر شد
احمدوند گفت: 40 گروه ثابت و سیار به منظور جلوگیری از قطع درختان و تهیه هیزم برای مراسم سنتی گل اندود در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در نواحی مختلف استان مستقر شده است.

به گزارش خبرنگار برنا لرستان، علیرضا احمدوند در جمع خبرنگاران افزود: این گروه‌ها در قالب 200 نفر ضابط دادگستری، از امروز تا پایان روز تاسوعای حسینی در نقاط مشخص شده مستقر هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به بحرانی بودن مناطق الشتر، دوره، خرم آباد، پلدختر و کوهدشت، تعداد بیشتری از گروه‌ها در جنگل‌های این شهرها مستقر شده‌اند.

وی اظهار داشت: استقرار گروه ها در ورودی و خروجی شهرها به صورت ثابت و در جنگل‌ها و مراتع به صورت خودروهای گشت برنامه ریزی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه نیروهای محیط زیست و برخی دوستداران طبیعت نیز گروه‌های این اداره کل راه همراهی می‌کنند، تصریح کرد: بر اساس قانون چنانچه راننده‌ای به منظور حمل هیزم بدون پروانه حمل شناسایی شود، علاوه بر پرداخت جریمه‌های نقدی، خودروی وی نیز از دو ماه تا یکسال توقیف خواهد شد.

احمدوند گفت: با اجرای طرح‌های عمرانی و آبخیزداری استان طی یکسال گذشته، هیزم‌ها و درختان قطع شده در انبار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ذخیره شده و هم اکنون هیات‌های مذهبی می‌توانند برای دریافت هیزم مورد نیاز خود به انبار این اداره کل واقع در انتهای خیابان کوی فلسطین خرم آباد مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه هیزم مورد نیاز هیات‌ها به میزان کافی ذخیره و تامین شده است، افزود: سال گذشته مردم استان همکاری مطلوبی داشتند به نحوی که 80 درصد هیات‌های مذهبی برای تامین هیزم مورد نیاز خود در مراسم گل اندود، به انبار اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان مراجعه و از قطع درختان امتناع کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز