مدیر كل راه و شهرسازی لرستان اعلام کرد

ساخت ۲۱۱ كیلومتر چهارخطه با پیشرفت ۵۷ درصد در استان

۱۳۹۱/۱۰/۱۹ - ۱۷:۵۰:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۸۹۲
ساخت ۲۱۱ كیلومتر چهارخطه با پیشرفت ۵۷ درصد در استان
قائم مقام وزیر و مدیر كل راه و شهرسازی لرستان گفت: درحال حاضر عملیات ساخت 211 كیلومتر چهارخطه با پیشرفت میانگین حدود 57 درصد در استان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از لرستان، ملكی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، بیان کرد: تعریض، به‌سازی و تبدیل راه‎های اصلی به چهارخطه و در نتیجه كاهش تعداد نقاط پرحادثه در سطح محورهای ارتباطی استان، مهم‌ترین و اساسی‏ترین اقدام در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد در جاده‎های برون شهری محسوب می‎شود.

وی ادامه داد: با اولویت دادن به احداث چهارخطه‎ها به‌ویژه در محورهای منتهی به مركز استان گام مهمی در این زمینه برداشته شده و در حال حاضر نیز عملیات احداث و تكمیل 150 كیلومتر چهارخطه در استان ادامه دارد.
 
این مقام مسوول اظهار کرد: اجرای این طرح‎ها با صرف اعتباری در حدود 900 میلیارد ریال به‌طور میانگین بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.

ملكی تصریح كرد: عملیات تبدیل راه‎های اصلی به چهارخطه در طول محورهای كوهدشت - سه راهی بابازید- پل سیمره، بابازید- ملاوی، كنارگذر جنوبی خرم‎آ‌باد، خرم‎آباد- كوهدشت، آبكت – چالانچولان، زاغه- طالقان، الیگودرز- خمین، بروجرد- اراک، كمربندی بروجرد، بروجرد - اشترینان، اشترینان- سه‎راهی نهاوند و الشتر - نورآباد هم اكنون به‌طور فعال ادامه دارد.

وی گفت: انتظار می‎رود در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، تا پایان سال‎جاری شاهد تكمیل تعداد زیادی از این طرح‎ها باشیم.

ملكی با اشاره به اینكه در حال حاضر 231 پروژه احداث، بهسازی و آسفالت در طول 490 كیلومتر از راه‎های روستایی استان در دست اجراست، اضافه كرد: این طرح‎ها با میانگین پیشرفت حدود 75 درصد در دست اقدام هستند.
 
وی عنوان کرد: با تكمیل و بهره‎برداری از آن‌ها، بیش از 90 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار و تمامی روستاهای بالای 100 خانوار ، از راه روستایی آسفالته بهره‎مند خواهند شد.

نظر شما