استاندار لرستان در دیدار با فعالان صعنتی بروجرد:

برای مهار نرخ بیکاری در لرستان سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد تومانی نیاز است

۱۳۹۲/۰۷/۲۶ - ۱۶:۲۱:۴۸
کد خبر: ۱۴۴۷۷۷
برای مهار نرخ بیکاری در لرستان سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد تومانی نیاز است
استاندار در دیدار با فعالان صعنتی بروجرد: برای رفع بیکاری اگر بخواهیم به میانگین کشوری برسیم باید هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، استاندار لرستان با تاکید بر لزوم حضور و مشارکت بخش خصوصی در عرصه های مختلف اقتصادی استان، گفت: براساس آمارهای بانک مرکزی، درآمد هر فرد در لرستان سالانه سه میلیون و 140 هزار تومان است که این رقم در کشور با شش میلیون و 800 هزار تومان دو برابر سرانه درآمدی این استان است. 

مهندس هوشنگ بازوند در جلسه رسیدگی به وضعیت سرمایه گذاری و صنعت بروجرد افزود: این یک اصل مسلم است که دولت ها منادی توسعه نیستند و بخش خصوصی باید با سرمایه گذاری در بخش های مختلف مسیر توسعه را هموار کند که این مهم در کشورهای توسعه یافته محقق شده است.

وی اظهار کرد: در استان لرستان هم باید شرایط مناسب برای حضور بخش خصوصی و شرایط سرمایه گذاری در بخش های مختلف فراهم شود که این امر علاوه بر تولید ثروت، موجب افزایش و ارتقای شاخص های اقتصادی از جمله سرانه درآمدی خواهد شد. 

بازوند، موانع رشد استان و کشور را شامل نرم افزاری، سخت افزاری، پنهان و سیاستهای دولتی عنوان کرد و گفت: بخش دولتی در بسیاری موارد خود مانع سرمایه گذاری در کشور و استان می شود.

استاندار لرستان با تاکید بر لزوم اعتماد به بخش خصوصی، افزود: اگر بخواهیم نرخ بیکاری در لرستان را یک درصد کاهش دهیم باید 450 تا 550 میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم و اگر بخواهیم به میانگین کشوری برسیم باید هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم.

بازوند افزود: در استان لرستان تنها یک نیروگاه وجود دارد ولی در استان های همجوار سه نیروگاه قوی وجود دارد و اینها همان زیرساخت های لازم برای توسعه هستند.

وی افزود: فرودگاه لرستان امکانات کافی ندارد که همه این معضلات با سرمایه گذاری در استان ما منافات دارد که باید برای رفع آنها با بخش خصوصی تعامل کنیم.

وی در خصوص مشکلات صنایع با بانک‌ها نیز گفت: باید با تعامل و همفکری مدیران راهکارهای لازم برای رفع مشکلات و توسعه همکاری ها را فراهم کنیم.

وی افق سرمایه گذاری در بروجرد را روشن دانست و گفت: بحث فرودگاه، راه آهن و سرمایه گذاری در بروجرد دور از ذهن نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز