تکرار/نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی:

کشورهای غربی، باید به تعهدات خود پایبند باشند

۱۳۹۳/۰۱/۱۵ - ۱۵:۳۹:۲۲
کد خبر: ۱۷۶۵۰۹
کشورهای غربی، باید به تعهدات خود پایبند باشند
جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات بین‌المللی خود پایبند است و این کشورهای غربی، طرف مذاکره با ایران هستند که باید به تعهدات خود پایبند و مانع ازشکست مذاکرات شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، ابراهیم آقامحمدی، با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 در سال گذشته، گفت: در دولت احمدی‌نژاد بدون توقف برنامه هسته‌ای کشورمان جریان داشت اما در دولت یازدهم با تغییر برخی رویکردها شاهد تعلیق قسمتی از برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه 1+5 در رسیدن به توافق جامع با ایران، به تعهدات خود پایبند بماند، گفت: ملت ایران با مشاهده ‌رویکردهای متناقض غرب، به آینده مذاکرات دچار شک می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انتقال مذاکرات از شورای عالی امنیت ملی به وزارت‌خارجه تغییری در رویکردهای ایران برای رسیدن به حق مسلم خود ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: به دلیل اینکه مسوول هر دو دستگاه ذکر شده رئیس جمهور است تغییر چندانی در مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات رخ نمی‌دهد، اگرچه باید به این نکته توجه کرد که سیاست‌های کلی نظام به ویژه در مذاکرات هسته‌ای زیر نظر مقام معظم رهبری تبیین می‌شود.

وی با اشاره به توافقات ایران و گروه 1+5 در مذاکرات ژنو ادامه داد: توافق‌نامه ژنو اگرچه اشکالاتی دارد، اما غربی‌ها باید به آن پایبند باشند تا پس از دوره شش‌ماه مورد توافق، هر دو گروه به یک نتیجه برد- برد دست پیدا کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید براینکه نمی‌توان به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی‌بر تائید حق غنی‌سازی ایران در توافق‌ جامع اطمینان کرد، افزود: کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفری که به تهران داشت درپاسخ به این سئوال طفره رفت و این‌رویکردهای متناقض از سوی غربی‌ها ملت ایران را دچار شک می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره نگاه مشترک و مثبت غرب و ایران برای رسیدن به یک توافق جامع، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات بین‌المللی خود پایبند است و این کشورهای غربی، طرف مذاکره با ایران هستند که باید به تعهدات خود پایبند باشند و مانع ازشکست مذاکرات شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز