با حضور عضو هیات رئیسه دانشگاه پیام نور

از اساتید برتر دانشگاه پیام نور لرستان تجلیل شد

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۸۶۰۱۰
از اساتید برتر دانشگاه پیام نور لرستان تجلیل شد
مراسم تجلیل از مقام استاد و معرفی اساتید برتر دانشگاه پیام نور استان لرستان با حضور سرلک عضو هیات رئیسه دانشگاه پیام نور و قائم مقام رئیس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، مراسم تقدیر از اساتید برتر دانشگاه پیام نور كه در سالن اجتماعات شهید مصطفی احمدی روشن مركز تحصیلات تكمیلی برگزار شد در ابتدا رئیس دانشگاه پیام نور استان لرستان ضمن بزرگداشت هفته معلم و آموزش، به جایگاه رفیع معلمی پرداخت و گفت: معلمی مهری است که از ازل با گل آدمی سرشته شده است تا مردم از ظلمات جهل به نور دانایی رهنمون شوند. 

محمدرضا جعفری در ادامه با اشاره به اینکه معلمی شغل نیست عشق است، تصریح کرد: در شان و جایگاه معلمی همین بس که به کلام خداوند رجوع کنیم که بعد از خلقت انسان، خداوند معلمی را به‌عنوان پدیده شگفت دوم معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه برای به کمال رسیدن انسان دو بال علم و ایمان لازم است، ادامه داد: معلم با داشتن صفات حسنه‌ای چون توکل به خدا، اخلاص، پشتکار، تواضع، روحیه ایثار، گذشت و ... می‌تواند جاده کمال برای حرکت شاگردان خود باشد.

جعفری در پایان ضمن اشاره به نحوه انتخاب اساتید برتر به تببین اهداف و سیاست‌های این دانشگاه در حوزه پژوهش و آموزش پرداخت و از اعضای هیات علمی خواست كه مقالات و طرح‌های پژوهشی خود را به صورتی انتخاب نمایند كه كاربردی و قابل اجرا باشد.
 
در ادامه مراسم سرلک عضو هیات رئیسه دانشگاه پیام نور و قائم مقام رئیس دانشگاه در مركز تحصیلات تكمیلی ضمن تبریک روز استاد و گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری گفت: بصیرت، ولایت‌مداری، شهامت و دشمن‌شناسی را از ویژگی‌های استاد مطهری بود و دشمنان با به شهادت رساندن مطهری‌ تلاش کردند تا انقلاب را نابود سازند در حالی که فراموش کردند که تفکر شهید مطهری، همچنان در جامعه زنده است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه پیام نور افزود: به فرمایش امام این شهادت‌ها ملت ما را بیدارتر کرد و نقاب از چهره دشمنان و مزدوران بیش از پیش برداشت و مردم را در برابر دشمنان استوارتر ساخت.

وی تاکید کرد: شهید مطهری فرزند راستین اسلام ناب محمدی (ص) بود، حضرت امام خمینی(ه)، ایشان را حاصل عمر خود می‌دانست و رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه ای (مدظله العالی) نیز آثار استاد مطهری را مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی است معرفی کردند.

قائم مقام رئیس دانشگاه در مركز تحصیلات تكمیلی در ادامه ضمن ابلاغ پیام فراهانی ریاست دانشگاه پیام نور به جهش قابل توجه دانشگاه پیام نور استان لرستان در حوزه پژوهش و آموزش و توسعه فضای عمرانی اشاره نمود و از اقدامات صورت گرفته كه نشان از توان بالا ی نیروی انسانی و پتانسیل این دانشگاه است تقدیر كرد .

در ادامه نشست تخصصی ویژه اساتید با موضوع صهیونیسم در اندیشه‌های شهید مطهری با حضور بیات برگزار و در پایان از اساتید برتر این دانشگاه تقدیر شد. 

نظر شما