مدیرعامل شرکت شیر پگاه استان لرستان

۴۶درصد از سهم مصر ف بازار شیر لرستان در اختیار شهرهای خرم آباد و کوهدشت است

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۲۱:۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۹۶۲۵۳
۴۶درصد از سهم مصر ف بازار شیر لرستان در اختیار شهرهای خرم آباد و کوهدشت است
مدیرعامل شرکت شیر پگاه استان لرستان با اشاره به اینکه این شرکت روزانه با 17 هزار خانوار روستایی ارتباط دارد، گفت: شهرهای خرم آباد و کوهدشت جزو رتبه‌های برتر کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از خرم آباد، حسین چمنی مدیرعامل شرکت شیر پگاه استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان گفت: شرکت شیر پاستوریزه پگاه لرستان، یکی از بزرگترین واحد های لبنی کشور است.

وی با اشاره به اینکه شرکت شیر پاستوریزه پگاه لرستان یکی از شرکت های تحت پوشش صنایع شیر ایران است، گفت: 22 کارخانه شیردراستان لرستان با 75 برند اصلی ، ملی و استانی درحال حاضر فعالیت می کنند.

مدیرعامل شرکت شیر پگاه استان لرستان با اشاره به اینکه این شرکت روزانه با 17 هزار خانوار روستایی ارتباط دارد، گفت: شهرهای خرم آباد و کوهدشت جزو رتبه های برتر کشور هستند،46درصد از سهم بازار استانی را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه بر‌اساس پیش‌بینی‌ها ایران در سه دهه آینده وارد مراحل پیشرفته سالمندی جمعیت می‌ شود، عنوان کرد: شیر یک رژیم غذایی خوب و سالم نقش مهمی در سلامت سالمندان دارد و حتی به آن ها کمک می ‌کند که برای مدت طولانی‌ تری زندگی شاد و فعالی داشته باشند و از شر بسیاری از بیماری ‌ها در امان بمانند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به خواص شیر در سلامتی انسان اشاره کرد و گفت: کلسیم موجود در شیر نقش اساسی در شکل ‌گیری و استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها دارد.

مدیرعامل شرکت شیر پگاه استان لرستان با اشاره به رونمایی محصولات جدید در چند روز اخیر گفت: محصولاتی نظیر ماست یونانی، ماست سرشیردار، دوغ کفیر، شیرنارگیل ، شیرهویچ بستنی وانیلی، شیرغلات ذرت وگندم، شیرمعجون صبحانه با پودرگردوو... از محصولات جدید شرکت پگاه لرستان که بزودی به بازار عرضه می شوند.

مدیرعامل شرکت شیر پگاه استان لرستان با اشاره به اینکه ظرفیت شرکت تولید روزانه 250 تن شیر خام است تصریح داشت: 50 درصد شیرخام این شرکت از داخل استان و 50 درصداز خارج استان تهیه می شود.

چمنی با بیان اینکه 250نفر به‌صورت مستقیم در خط تولید این شرکت مشغول به کار هستند افزود: همچنین 50 نفر در قسمت فروش وتوزیع فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: استان‌های کرمانشاه ، اصفهان وبخشی ازاستان مرکزی زیر پوشش شرکت پگاه لرستان قرار دارند.

وی با اشاره به پروژه بزرگ گاو داری 2000 هزارمولدراسی در شهرستان الیگودرز گفت: این پروژه با ظرفیت 15 هزار تن شیر درسال و 35 تن گوشت قرمز فعایت خواهدکرد.

وی ادامه داد: این پروژه 40 میلیارد تومان هزینه سرمایه گذاری دارد که 9 میلیارد تومان از محل آورده ای و مابقی از طریق صندوق توسعه سرمایه گذاری می شود.

چمنی گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 42 هکتار در توپوگرافی بسیار مناسب درنزدیکی سد حوضیان ساخته و125 نفر به طور مستقیم جذب خواهد کرد.

وی درادامه عنوان کرد: 640 میلیون دلار صادرات در کشور مربوط به صنایع لبنی است.

چمنی با اشاره به توزیع شیر فله ای در سطح استان گفت: چند سالی است که عرضه شیر و سایر محصولات لبنی فله‌ای در مراکز عرضه این محصولات رونق گرفته و هر کس که محصولات لبنی غیر پاستوریزه بخواهد به راحتی از محله خود می‌تواند آن را تهیه کند.

وی با تاکید براینکه تا الان مجوزی برای عرضه شیر فله به کسی داده نشده است اضافه کرد: این مراکز هیچ گونه استانداردی برای تولید، فروش وعرضه محصولات لبنی فله‌ای ندارند و سلامت افراد جامعه را به خطر می اندازند.

وی ادامه داد: میکروب های موجود در شیرفله با جوشاندن از بین نمی رود و تشخیص آنتی بیوتیک های موجود در شیر فقط با دستگاه های صنعتی امکان پذیراست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز