نماینده مردم شهرستان‌های دورود و ازنا:

تملک اراضی کمربندی دورود به مبلغی حدود ۵ میلیارد تومان نیازمند است

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۱:۵۳:۵۶
کد خبر: ۲۰۱۰۵۴
تملک اراضی کمربندی دورود به مبلغی حدود ۵ میلیارد تومان نیازمند است
عباس قائدرحمت گفت: تملک اراضی کمربندی دورود به مبلغی حدود 5 میلیارد تومان نیازمند است و همه مطالعات این طرح مهم انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، عباس قائدرحمت در دیدار با استاندار لرستان وتنی چند ارز مدیران در دورود اظهار کرد: سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان لرستان با پیگیری ویژه استاندار محترم و نماینده ولی فقیه در استان انجام شد و باید از همه مردم و مسئولان که جهت تسهیل و هماهنگی این سفر کمک کردند تشکر و قدردانی کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های دورود و ازنا با اشاره به مصوبات هیأت دولت افزود: در سفر هیأت دولت 79 طرح مصوب شد که اجرا شود و از این میزان 52 طرح باید امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد و جهت طرح های استان به هزار و 500 میلیارد تومان نیاز بود که این اعتبار تأمین شد.
 
وی با اشاره به طرح‌های شهرستان دورود بیان کرد: جهت برخی طرح ها اقدامات مقدماتی انجام شده است و استاندار باید تلاش کند که شرکت های هلدینگ به این شهرستان بیایند و سرمایه‌گذاری کنند.

دبیر مجمع نمایندگان لرستان در مجلس تصریح کرد: فاز 4 سیمان شهرستان دورود رسما کلنگ زنی شد و 170 میلیارد تومان اعتبار ریالی مورد نیاز آن است و با تأمین 20 میلیارد تومان اعتبار اولیه عملیات فاز 4 سیمان دورود آغاز شده است که توسط شرکت سیمان دورود و شرکت شستا تأمین شده است و بانک‌های رفاه و توسعه تعاون این پروژه را تأمین مالی می‌کنند.

قائدرحمت با اشاره به ظرفیت بالای کفش غزال دورود گفت: هم اکنون شرکت کفش غزال تعطیل است و سوله های آن بلااستفاده مانده است و ما طرح پیشنهادی کارخانه تصفیه زباله های الکترونیک را برای این مجموعه ارئه داده‌ایم و تأییدیه سازمان محیط زیست جهت انجام این طرح باقی مانده است.

نماینده مردم شهرستان های دورود و ازنا ضمن توضیح طرح کارخانه بهراد دورود تصریح کرد: در سفر هیأت دولت به استان لرستان وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این مجموعه بازدید به عمل آوردند و این کارخانه لوله های جی آر پی تولید می‌کند که مورد نیاز منطقه است و مقرر شد مشکلات این کارخانه تا پایان امسال برطرف شود.

قائدرحمت به مشکلات اجرای طرح کمربندی دورود اشاره و اظهار کرد: کمربندی شهرستان دورود از مشکلات بسیار مهم و درخواست‌های مردم است و طی مکاتباتی که با وزارت مسکن و شهرسازی داشته‌ایم به این تفاهم رسیده‌ایم که کار تملک اراضی این طرح را با ادارات استان انجام دهیم و وزارت مسکن و شهرسازی عملیات اجرایی آن را آغاز کنند.
 
وی افزود: تملک اراضی کمربندی دورود به مبلغی حدود 5 میلیارد تومان نیازمند است و همه مطالعات این طرح مهم انجام شده است.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان در مجلس با اشاره به طرح ساماندهی رودخانه و فاضلاب دورود خاطرنشان کرد: ما خواستار این هستیم که کار لوله‌گذاری فاضلاب در رودخانه دورود از هر دو طرف صورت گیرد و با مبلغی حدود 5 میلیارد تومان می توانیم طرح بسترسازی و زیبا سازی رودخانه دورود را به انجام برسانیم و با پمپاژ آب سرچشمه به رودخانه دورود می توانیم فعالیت قایق رانی و گردشگری را راه اندازی کنیم.

وی افزود: قرارداد طرح صنایع شیمیایی ازنا بسته شده است و مشکل آب و مجوز محیط زیست را در اجرای این طرح داریم که از استاندار محترم لرستان درخواست همکاری و پیگیری داریم و همچنین به طرح بارانداز دورود باید توجه ویژه داشت.

نظر شما