مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان:

۴۰ میلیارد ریال طرح اشتغالزا در کارگروه اشتغال لرستان به تصویب رسید

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۱:۵۵:۵۱
کد خبر: ۲۰۱۰۵۵
۴۰ میلیارد ریال طرح اشتغالزا در کارگروه اشتغال لرستان به تصویب رسید
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از تصویب 40 میلیارد ریال طرح اشتغالزا در کارگروه اشتغال این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خرم آباد، علی آشتاب در جلسه کارگروه اشتغال لرستان در خرم آباد اظهار کرد: اداره کل کار و رفاه اجتماعی لرستان 10 طرح اشتغال زا را در سطح استان به بانک های عامل معرفی کرده است که این طرح ها در جلسه های کمیسیون تخصصی مورد بحث قرار گرفته اند و اعتبارات لازم برای این طرح ها باید در سه ماهه نخست امسال پرداخت می شد که متأسفانه تا کنون اعتباری برای این طرح ها پرداخت نشده است.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: هدف اصلی از اجرای طرح های اشتغال زا در لرستان ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان است از همین رو نمی‌توان صدور پروانه کسب را ملاک ایجاد اشتغال در نظر گرفت.

وی افزود: طرح های پیشنهاد شده متناسب با ظرفیت های هر شهرستان ارائه شده است که باید مشکلات هر شهرستان بر اساس روند اجرائی طرح ارائه شود و این به این دلیل است که اگر یک سرمایه گذار قصد سرمایه گذاری در شهرستان ها را داشته باشد و به فرماندار آن شهرستان مراجعه کند یک سند روشن و مشخص در دست باشد.

آشتاب تصریح کرد: اشتغال در اصناف را نمی‌توان به عنوان اشتغال پایدار در نظر گرفت به همین دلیل ملاک ایجاد اشتغال در اداره کار پروانه کسب محسوب نمی‌شود.

مدیرکل اداره کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به طرح های تحویل داده شده به بانک توسعه تعاون بیان کرد: اداره کار و امور اجتماعی لرستان 3 طرح تعاونی را به بانک توسعه تعاون واگذار کرده است که اعتبار مورد نیاز برای این طرح ها حدود 40 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اثرگذاری این طرح‌ها در اشتغال لرستان اظهار کرد: اجرا و بهره برداری از این طرح ها سبب اشتغال زایی برای 52 نفر می‌شود که این اشتغال زایی به نوعی اشتغال زایی پایدار در سطح استان محسوب می شود و شغل مقطعی نیستند.

آشتاب افزود: از اعتبار اختصاص داده شده برای اجرای این 3 طرح تعاونی 35 میلیارد ریال سرمایه ثابت و 5 میلیارد ریال نیز از محل سرمایه در گردش تأمین می‌شود.
 
علی آشتاب عصر شنبه در حاشیه کارگروه اشتغال لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در این جلسه 40 میلیارد ریال طرح اشتغالزا به تصویب رسید.

وی با اشاره به تعداد طرحهای تصویب شده در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان عنوان کرد: در مجموع در این کارگروه سه طرح تعاونی به تصویب رسید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان بیان داشت: در مجموع برای اجرای این طرح ها 35 میلیارد ریال سرمایه ثابت و پنج میلیارد ریال نیز سرمایه در گردش به تصویب رسید.
 
آشتاب تعداد اشتغال ایجاد شده با بهره برداری از این تعداد طرح را 52 نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به محل تامین اعتبار این طرح های مصوب کارگروه اشتغال لرستان تصریح کرد: محل تامین اعتبار این طرح ها صندوق توسعه ملی و بانک عامل آنها نیز بانک توسعه تعاون است.

نظر شما