کورانی فر:

استقبال لرستانی های مقیم خارج از کشور برای سرمایه گذاری در استان

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۹:۳۵:۲۰
کد خبر: ۲۳۰۳۵۰
استقبال لرستانی های مقیم خارج از کشور برای سرمایه گذاری در استان
دبیر شورای امور ایرانیان خارج از کشور استان لرستان گفت: مهم ترین مساله شناسایی لرستانی های مقیم كشورهای خارجی و بررسی سوابق شغلی-اقتصادی آنهاست.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، دبیر شورای امور ایرانیان خارج از كشور استان لرستان در جمع خبرنگاران عنوان كرد: خوشبختانه با رویكرد چشمگیر دولت یازدهم در خصوص ایجاد زمینه های ورود ایرانیان خارج از كشور به منظور توسعه و رونق فرهنگی اقتصادی ایران و از سوی دیگر تسهیل امور مربوط به آنان، در لرستان نیز زمینه های سرمایه گذاری خارجی با همت لرستانی های مقیم كشورهای خارجی فراهم شده است و این مساله مورد توجه و استقبال آنان قرار گرفته است.

«صیدعلی كورانی فر» با اشاره به اثرگذاری رسانه ای مثبت برگزاری نخستین جلسه شورای امور ایرانیان خارج از كشور استان لرستان به ریاست استاندار محترم و پیگیری های مجدانه وی در این خصوص،‌ افزود: به دنبال برگزاری نخستین جلسه شورا و معرفی كمیته های تشكیل دهنده، به طور رسمی فعالیت دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از كشور در لرستان آغاز شده است.

وی توضیح داد: این کمیته ها شامل کمیته حقوقی، اقتصادی، علمی-آموزشی و فرهنگی رسانه ای هستند که روسای آنها و دبیران شان به صورت رسمی معرفی شده اند و مقرر است با تشکیل جلسات داخلی و اعلام آرا و پیشنهادات به دبیرخانه شورا در روند فعالیت های قابل انجام حضور داشته باشند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: یقینا در این مسیر مهم ترین مساله شناسایی لرستانی های مقیم كشورهای خارجی و بررسی سوابق شغلی-اقتصادی آنها و برقراری رابطه جهت دعوت از آنها برای حضور در لرستان است. اتفاقی كه به صورت یكپارچه در سراسر ایران در حال انجام است و ما نیز در این خصوص علاوه بر تلاش های ملی و پیگیری های شورای عالی، به صورت استانی نیز به موضوع ورود كرده ایم و از طریق وزارت امور خارجه و مدیریت كل امور ایرانیان خارج از كشور،‌ مكاتبه و رایزنی های حضوری را انجام داده ایم.

دبیر شورای امور ایرانیان خارج از كشور استان با بیان اینكه تعداد 4536 نفر لرستانی مقیم كشورهای خارجی شناسایی شده اند،‌ اظهار كرد: البته نمی توان به شناسایی اولیه اكتفا كرد؛ از این رو با برقراری رابطه با سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در كشورهای خارجی به دنبال آن هستیم تا با هم استانی هایمان در سراسر دنیا ارتباط ایجاد كنیم. بر اساس برآوردهای اولیه ما، تعداد 250 نفر از لرستانی ها دارای فعالیت اقتصادی در خارج از ایران هستند که بررسی های ما برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آن دسته از لرستانی های دارای فعالیت اقتصادی قابل توجه، همچنان ادامه دارد.

كورانی فر با بیان اینكه خوشبختانه فضای جاری كشور و مدیران ارشد استانی آماده پذیرش حضور لرستانی ها در شورای ایرانیان هستند و در این رهگذر از هیچ تلاشی فروگذار نمی كنند،‌ اضافه كرد:‌ تلاش خواهیم كرد امنیت اجتماعی، روانی و سرمایه گذاری حضور هم استانی های مان را در لرستان به طور مطلوبی تامین كنیم و گواه این مطلب هم مراجعه علاقمندانه و پیگیرانه تنی چند از لرستانی های مقیم كشورهای هلند و آمریكا به استانداری لرستان جهت مشاركت در انجام پرو‍ژه های استانی است كه مسلما اعتمادسازی انجام شده و بهره مندی از روحیه زادگاه دوستی آنان، نتایج خوبی در توسعه استان برجای خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: لرستان امروز با نرخ بالای بیکاری و سرانه پایین درآمد مردم نیازمند اقدامات اساسی اقتصادی در حوزه سرمایه گذاری است و همانطور که بارها استاندار محترم لرستان نیز مطرح کرده اند، چاره کار حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری های متعدد در لرستان است. لرستانی های زیادی هستند که سالهاست بنا به دلایل مختلف به لرستان سفر نکرده اند و لازم است با اعتمادسازی و روی باز به استقبال و دعوت آنان برویم و از موقعیت مناسب ایجاد شده در دولت جدید نهایت بهره را برای توسعه استان و معرفی چهره فرهنگی لرستان ببریم و به گفته ریاست محترم جمهور در سراسر دنیا به موضوع « ایران هراسی» خاتمه دهیم.

دبیر شورای ایرانیان خارج از كشور استان لرستان، بیان كرد: در این رهگذر و از آنجا كه اطلاعات ما باید تکمیل و به روز رسانی شود، نیاز است همگی در راستای كامل شدن بانك اطلاعاتی لرستانی ها همكاری كنیم و اگر افراد، قوم، خویش یا آشنایی را می شناسیم كه در خارج از ایران زندگی می كنند و علاقمند به ایجاد روابط اقتصادی فرهنگی با زادگاهشان هستند به دبیرخانه شورای امور ایرانیان، مستقر در استانداری لرستان،‌ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی راهنمایی و معرفی کنیم.

کورانی فر افزود: در راستای تسهیل برقراری ارتباط لرستانی های مقیم خارج از کشور از طریق فضایمجازی، آدرس اینترنتی lorestanhouse.ir که به تازگی راه اندازی شده است، در روزهای آینده پذیرای حضور آنان خواهد بود و در این فضا نیز مشارکت فعالانه خواهیم داشت تا علاوه بر شناسایی افراد، زمینه های سرمایه گذاری و ظرفیت های موجود نیز معرفی شوند و آماده پاسخگویی به پرسش های مطرح شده در سایت خواهیم بود.

دبیر شورای امور ایرانیان خارج از کشور، ادامه داد: در نظر است طبق هماهنگی های به عمل آمده در سال آتی همایش سرمایه گذاری لرستانی های مقیم خارج کشور در خرم آباد برگزار شود و تقویم اجرایی دبیرخانه شورا نیز بر اساس برگزاری هرچه غنی تر و باشکوه تر این همایش قرار گرفته است.

نظر شما