شورای شهر رای به برکناری شهردار خرم آباد داد/ مهرابی شكایت می‌كند

۱۳۹۳/۰۸/۳۰ - ۱۴:۰۲:۱۵
کد خبر: ۲۳۹۰۰۹
شورای شهر رای به برکناری شهردار خرم آباد داد/ مهرابی شكایت می‌كند
در جلسه‌ای كه به منظور استیضاح شهردار خرم‌آباد در سالن جلسات شورای اسلامی شهر خرم‌آباد برگزار گردید، اعضای شورا رأی به بركناری محمد مهرابی دادند.

در جلسه‌ای كه به منظور استیضاح شهردار خرم‌آباد در سالن جلسات شورای اسلامی شهر خرم‌آباد برگزار شد، اعضای شورا رأی به بركناری محمد مهرابی دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از خرم آباد، اعضای شورای شهرستان خرم آباد در جلسه ای که به منظور استیضاح شهردار خرم‌آباد در سالن جلسات شورای اسلامی این شهر برگزار شد، رأی به برکناری محمد مهرابی، شهردار خرم‌آباد دادند. تمامی اعضای 13 نفره شورای شهرستان به ریاست علی جهان‌آرا در این جلسه حضور داشتند، با توجه به علنی نبودن این جلسه، اعضاء برای ابقا یا برکناری محمد مهرابی پشت رأی گیری کردند که با اعلام نتیجه، 9 موافق، شهردار خرم آباد برکنار شد. با موافقت 9 نفر از اعضای 13 نفره شورا، محمد مهرابی پس از کم‌تر از 9 ماه از سمت شهرداری خرم‌آباد کنار گذاشته شد.

اعضای شورای شهر خرم آباد، 3 ماه فرصت دارند تا شهردار جدید را معرفی کنند، در حال حاضر مسعود مختاری قائم‌مقام و معاون مالی شهرداری، سرپرستی شهرداری را بر عهده دارد که انتخاب شهردار جدید این شهرستان به روز یکشنبه هفته آینده موکول شد.

جلسه از ساعت 11 آغاز شد و پس از نیم ساعت محمد مهرابی شهردار خرم آباد جلسه را ترك كرد. وی در جمع خبرنگاران، بدون اشاره به جزییات جلسه روند استیضاح اعضای شورا را نادرست و خارج از روال قانونی ذكر كرد و حق خود را برای شكایت در این زمینه به مراجع حقوقی و اجرایی استان جهت دادخواهی محفوظ دانست. 

گفتنی است، برای بركناری شهردار حداقل به 9 رأی نیاز بود كه در پایان نیز شهردار با 9 رأی مخالف در مقابل 4 رأی موافق از سمت خود كنار گذاشته شد. از جمع 13 نفر اعضای شورا جافر وفایی، فرشاد سیفی، رستم كوشكی و رضا حاصلی رأی به ابقای مهرابی و سایرین رأی به بركناری وی دادند.

مهرابی كه سال گذشته رئیس شورای اسلامی این شهر بود، در جلسه 5 دی‌ماه 92 شورای شهر طی رأی‌گیری بین اعضای شورا با 12 رأی از 13 رأی به عنوان شهردار انتخاب و معرفی شد و پس از تأیید حكم شهرداری وی توسط وزارت كشور روز سوم اسفند 1392 با برگزاری مراسم معارفه در استانداری لرستان، رسماً سكان هدایت شهرداری خرم‌آباد به دست گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز