استاندار لرستان:

آزادراه خرم‌آباد - اراک یکی از پروژه های زیرساختی در توسعه لرستان است

۱۳۹۳/۰۸/۳۰ - ۱۴:۰۳:۵۵
کد خبر: ۲۳۹۰۱۸
آزادراه خرم‌آباد - اراک یکی از پروژه های زیرساختی در توسعه لرستان است
استاندار گفت:آزادراه خرم‌آباد - اراک یکی از پروژه های زیرساختی در توسعه لرستان محسوب می شود وامیدواریم در کل پروژه در سال 96 به بهره داری برسد.

استاندار لرستان در بازدید از آزادراه خرم‌آباد - اراک گفت:‌ کار ساخت آزادراه خرم‌آباد اراک پیشرفت قابل قبولی دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند در بازدید از پروژه آزادراه خرم آباد - اراک گفت: 67 کیلومتر از این آزادراه در حوزه لرستان قرارگرفته است که با تونل ها به 5 قطعه تعریف شده است و پیشرفت فیزیکی هر قطعه با سایر قطعات فرق می کند.

وی با اشاره به اینکه تونل های آزادراه خرم آباد - اراک منحصر به فرد است عنوان کرد: این تونل ها دارای سه خط عبور هستند که مجموعا 6 خط را با عمق 9 مترعبور می دهند.

بازوند ادامه داد: این تونل ها جز طولانی ترین تونل های کشور هستند که بیش از 3 کیلومتر طول دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه آزادراه خرم آباد – اراک بالای 40 درصد است گفت: این پروژه ازچهارماه گذشته تاکنون حدود 120 متر پیشرفت داشته که روزانه 2 متر کار می کنند.
 
استاندار لرستان با اشاره به اینکه پروژه آزادراه خرم آباد – اراک به صورت مشارکتی است که 40 درصد قرارگاه خاتم و 60 این پروژه برعهده دولت است خاطرنشان کرد: قرارداد این پروژه حدود 960 میلیارد تومان است که ممکن است با اعتباری بالغ بر 1000میلیارد تومان کار انجام بگیرد.

بازوند با تاکید بر این پروژه یکی از پروژه های زیرساختی در توسعه لرستان محسوب می شود گفت: دردستورکار است قسمت های مختلف این پروژه بعد از اتمام تردد انجام شود ولی در کل پروژه در سال 96 به بهره داری می رسد.

اسدی پور مدیرپروژه تونل پونه آزاده اراک_خرم آباد گفت: تونل پونه شامل یک تونل غربی به طول سه هزار75 متر و یک تونل شرقی به طول سه هزارو 86 متر روش کار مطابق با استانداردهای جهانی در حال اجراست.

وی اضافه کرد: درقسمت هد تونل حدود سه متر درروز پیشروی داریم که به طورمتوسط درماه 100 متر پیش بینی شده است. اسدی پور با اشاره به اینکه دوتا تونل ورودی و خروجی دو ارتفاع متفاوت دارند گفت:ارتفاع تونل ها 9 متر وعرض 16 متر است.
 
مدیر پروژه تونل پونه آزاده اراک_خرم آباد خاطرنشان کرد: این تونل شامل 3باند رفت و 3باند برگشت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز