نماینده مردم دورود وازنا:

نگاه ویژه به بازسازی مدارس زلزله زده در شهرستان دورود یکی از مطالبات مهم ما است

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۲۰:۰۳:۱۴
کد خبر: ۲۵۵۶۳۴
نگاه ویژه به بازسازی مدارس زلزله زده در شهرستان دورود یکی از مطالبات مهم ما است
نماینده مردم دورود وازناگفت: نگاه ویژه به بازسازی مدارس زلزله زده در شهرستان دورود یکی از مطالبات به حق مردم است که باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا  از لرستان ، اصغر فلاحی ظهر امروز در در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: 57 واحد آموزشی در شهرستان دورود نیاز به باز سازی دارند و هم اکنون دانش آموزان در این واحد ها مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: 62 واحد آموزشی در شهرستان دورود نیاز به اجرای سیستم گرمایشی دارند و نیز 17 واحد آموزشی دیگر از نظر محوطه سازی حیاط مدرسه باید بهسازی و مرمت و هشت مدرسه دیگر باید ایزوگام شوند.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۷ واحد آموزشی در شهرستان دورود نیاز به بازسازی دارد و هم اکنون دانش آموزان در این واحد‌ها مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش دورود بیان کرد: 110 واحد آموزشی از نظر سرویس بهداشتی با مشکل رو به رو هستند که برای رفع مشکل این مدارس باید اقدام جدی انجام شود.

وی تصریح کرد: در سال 92 مبلغ 120 میلیون تومان برای اجرای سیستم گرمایشی در هشت مدرسه هزینه شده و در سال جاری نیز 600 میلیون تومان دیگر به این امر اختصاص یافته است که 150 کلاس درس تا پایان سال از سیستم گرمایشی مناسب بهره مند می شوند.

عباس قائد‌رحمت، نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس نیز اظهار داشت: در کشور آموزش عالی و فنی و حرفه ای داریم و از سویی نیروی متخصص کم داریم که این امر حاصل به هم ریختگی در ساختار آموزش عالی کشور است.

وی افزود: فقط در شعار نباید به اهمیت آموزش و پرورش بپردازیم بلکه در تقویت و رفع مشکلات معیشتی معلمان باید توجه بیشتری شود، تا آموزش و پرورش به جایگاه مناسبی در جامعه ارتقاء پیدا کند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: ما در برخی از رشته ها نظیر پرستاری کمبود شدید داریم و در برخی رشته ها هزاران فارغ التحصیل بیکار وجود دارد.

وی تصریح کرد: سه میلیون و 500 نفر بیکار در کشور داریم و چهار میلیون و 500 نفر در کشور مشغول به تحصیل هستند که با پایان تحصیلات آنها باید هشت میلیون اشتغال ایجاد شود.

قائدرحمت بیان کرد: جایگاه کشور در تولید علم مکان مناسبی است و کشور ما یک درصد جمعیت دنیا و 1.57 تولید علم و فن آوری را در اختیار دارد.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات کشور ما این است که به دلیل نبودن یا ضعیف بودن رابطه علم با صنعت تولیدات علمی در کشور به ثروت تبدیل نشده و باید برای رفع این نقیصه اقدام شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس افزود: شهرستان دورود به دلیل وقوع زلزله های مکرر دچار خسارات فراوانی شده است که مدارس یکی از زیر ساخت های آسیب دیده است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ویژه به بازسازی مدارس زلزله زده در شهرستان دورود یکی از مطالبات به حق مردم است که باید در اولویت قرار گیرد.

نظر شما