پیام استاندار لرستان به مناسبت روز شهید

۱۳۹۳/۱۲/۲۲ - ۱۶:۵۵:۱۵
کد خبر: ۲۶۹۳۷۸
پیام استاندار لرستان به مناسبت روز شهید
استاندار استان لرستان با صدور پیام روز 22 اسفند ماه، روز شهید را گرامی داشت.
به گزارش خبرگزاری برنا از خرم آباد، در پیام هوشنگ بازوند استاندار استان لرستان به مناسبت روز شهید آمده است: فلیقاتل فی سبیل الله الذین یشرون الحیوه الدنیا بالاخره و من یقاتل فی سبیل الله فیقتل او یغلب فسوف نوتیه اجرا عظیما (مومنان باید در راه خدا با آنان که حیات مادی دنیا را بر آخرت گزیدند جهاد کنند و هر کسی در جهاد به راه خدا کشته شود فاتح است زود باشد که که او را اجری عظیم دهیم. ) (سوره نساء /73) 
سخن گفتن در خصوص شهید و شهادت بسیار مشکل است زیرا انسان تا زمانی که در حصار مادی خود و زمانش احاطه شده، نمی تواند دم از منطق ایثار و شهادت بزند.
تنها خود شهید است که می تواند این واژه را با خون سرخ خود معنا بخشد. شهادت انتخابی آگاهانه و عاشقانه است و خوشا به سعادت شهیدان که بین خاک و افلاک، افلاک را انتخاب کردند و با این انتخاب، نشان دادند که آنان به جبهه بعنوان دفاع نگاه نمی کردند بلکه بعنوان جهاد در راه خدا و لبیک به امام و ولایت پا به جبهه های نبرد گذاشتند . همین فرهنگ شهادت طلبی و ایثارگری بود که انقلاب را به پیروزی رساند و نظام اسلامی دوام یافت، همانگونه که در صدر اسلام نیز با وجود این ویژگی ها اسلام شکل گرفت و دوام یافت. آنان که در راه رضای خدا جهاد کردند و همه چیز را رها کرده و در راه پیروزی حق علیه باطل و دفاع از وطن و ناموس خود و ملت کشته شدند. ملکوتیانی پاک باخته که در لبیک به حسین زمان ، حضرت امام خمینی (ره ) از همه چیز خویش گذشتند تا به وظیفه و تکلیف الهی خویش عمل نمایند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از آسیب و گزند دشمنان قسم خورده اسلام عزیز پاسداری کنند.
کسانی با این درجه از کمال و فهم و درایت که از مَلَک هم برتر بودند و بهترین بندگان خدا لقب گرفتند و واژه شهید را با رنگ سرخ شهادت زیبنده ی این خاک پر گهر کردند و سبب شد که این انقلاب در سایه ولایت با وجود ناآرامی های اطراف کشور، در آرامش باشد و این همان خواسته شهدا است.
اینک وظیفه ما با محوریت قرار دادن جمهوری اسلامی ایران در تمام ابعاد زندگی، عمل کردن به تکلیف مان به نحو مطلوب و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجلیل از خانواده های آنان است؛ همان گونه که امام خمینی (ره) فرمود: ما مامور به انجام وظیفه هستیم، ما نیز در این عرصه وظیفه خود را به خوبی بشناسیم و به آن عمل کنیم.            
نظر شما