رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

به وضعیت زندانیان تحت قرار به صورت ویژه رسیدگی ‌می‌شود

۱۳۹۲/۰۶/۰۶ - ۱۴:۴۳:۵۶
کد خبر: ۱۳۷۱۶۹
به وضعیت زندانیان تحت قرار به صورت ویژه رسیدگی ‌می‌شود
رئیس کل دادگستری استان مرکزی به همراه شورای معاونین از زندان مرکزی اراک بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مرکزی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی به همراه شورای معاونین از زندان مرکزی اراک بازدید کرد.
 
در این بازدید مددجویان زندان ضمن گفتگو با رئیس کل ، معاونین و قضات دادگاههای جزایی و حقوقی اراک از نزدیک به بیان پرونده های قضایی خود پرداخته و دستورات لازم در برخی از آنها صادر شد.

حجت الاسلام مظفری رئیس کل دادگستری استان در حاشیه این بازدید گفت: بازدید از زندانهای استان در کلیه حوزه های قضایی به صورت منظم انجام میگیرد و قضات ضمن دیدار با زندانیان و استماع مشکلات آنها به مسائل مطرح شده طبق قوانین رسیدگی ‌می‌شود.

وی افزود: تکیه بر مجازات‌های جایگزین حبس، برنامه راهبردی دادگستری استان در کاهش جمعیت کیفری ندامتگاه‌های این استان است که در این راستا تدابیر ارزشمندی اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: زندان به عنوان کانون اصلاح رفتار نابهنجار اجتماعی افراد خاطی است و دستیابی به اهداف تربیتی و آموزشی نیازمند سیاست‌های خاص در تعدیل جمعیت کیفری است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: تنها آسیب ناشی از زندانی شدن یک فرد مشکلات فضای فیزیکی زندان‌ها نیست، بلکه خطرات و آسیب‌های اجتماعی در کمین خانواده زندانی نیز مساله‌ای با اهمیت است.

مظفری با بیان اینکه قضات استان مرکزی باید راهبرد مجازات‌های جایگزین حبس را به عنوان اولویت کاری خود قرار دهند، بیان داشت: قضات همچنین باید رسیدگی به مشکلات قضایی زندانیان را با حساسیت دنبال کنند.

وی بر تقویت حرفه آموزی و مراقبت‌های پس از خروج زندانیان به ویژه مددجویان زن و کانون‌های اصلاح و تربیت تأکید ویژه کرد.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز