فرماندار اراک:

مصوبه دانشگاه صنعتی اراک غیر قابل برگشت است

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۴:۰۲:۰۰
کد خبر: ۸۵۲۰
مصوبه دانشگاه صنعتی اراک غیر قابل برگشت است
نمایندگان دانشجویان دانشگاه صنعتی اراک، بعدازظهر یکشنبه با فرماندار دیدار و دغدغه‌های خود را درخصوص ساختار، مدیریت و بودجه دانشگاه با آصفری درمیان گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اراک، نمایندگان دانشجویان دانشگاه صنعتی اراک، بعد از ظهر روز یکشنبه در فرمانداری اراک با فرماندار دیدار و نگرانی های خود را نسبت به احتمال معطل ماندن مصوبه هیأت دولت درخصوص ارتقای دانشکده فنی اراک به دانشگاه صنعتی؛ با آصفری در میان گذاشتند.

در این جلسه که اعضای شورای صنفی و بسیج دانشجویی به نمایندگی از طرف دانشجویان دانشگاه صنعتی اراک حضور داشتند، فرماندار اراک با تشکر از حضور و مطالبه گری آنها، گفت: این دغدغه ها نشان دهنده تعصب صنفی، دینی و مدنی است و تا وقتی که چنین جوانان پر شور و پیگیری داریم؛ دغدغه ای نداریم.

آصفری در خصوص پیگیری های مسوولان درخصوص ارتقای دانشکده فنی اراک به دانشگاه صنعتی، اظهار داشت: پس از تصویب این مصوبه، سه نامه را شخص استاندار به مسوولان مربوطه در پایتخت فرستاده و یک بار هم بنده با وزیر علوم مکاتبه کرده ام.

فرماندار اراک با اشاره به نامه کامران دانشجو، گفت: پس از آن که وزیر علوم خبر تصویب دانشگاه صنعتی اراک در شورای عالی آموزش را اعلام کرد، نامه ای با امضای مشاور و مدیرکل دفتر ایشان (دکتر ملک فر) برای ما فرستاده شد.

وی با ابراز اطمینان از اجرای مصوبه دولت، خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه گفت: از بابت اجرایی شدن مصوبه نگران نباشید؛ چرا که این مصوبه مراحل لازم را در شورای عالی آموزش و هیئت دولت طی کرده و به لحاظ قانونی هیچ مشکلی ندارد.

وی افزود: روند تصویب و مراحل اداری این مصوبه در وزارت خانه فقط در 40 روز طی شده است، در حالی در گذشته این روند تا شش ماه به طول می انجامید.

آصفری تأکید کرد: مصوبه ارتقای دانشکده فنی اراک به دانشگاه صنعتی غیرقابل برگشت است و به جز شخص رییس جمهور، هیچ کس نمی تواند آن را برگرداند.

وی افزود: دولت پشتیبان این موضوع است و مسئولان استان و وزارت علوم پیگیر مسایل بعدی این دانشگاه هستند.

فرماندار با رد برخی گمانه زنی ها درخصوص عدم اختصاص بودجه به دانشگاه صنعتی اراک ابراز داشت: من مطمئنم که حتماً بودجه این دانشگاه در ردیف بودجه سال 90 تعیین می شود . حتی اگر این قضیه در بودجه پیشنهادی به مجلس نباشد، می توان از طریق کمیسیون تلفیق و افزودن متمم به بودجه مشکل را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: حتی اگر چنین امری هم صورت نپذیرد؛ خودم در تهران پیگیر موضوع خواهم شد.

آصفری در ادامه افزود: البته قرار نیست تا پایان سال 89 بودجه ای به دانشگاه صنعتی اراک اختصاص یابد، اما از سال 90 بودجه دانشگاهی به این مجموعه پرداخت می شود.

وی در خصوص انتصاب رییس دانشگاه صنعتی اراک، اظهار داشت: مقرر شده که با رایزنی آقای استاندار و وزیر علوم ، رییس دانشگاه هرچه زودتر معرفی شود، اما باید در نظر داشته باشیم که رییس هیچ دانشگاهی در زمان امتحانات تعیین نمی شود.

وی در رابطه با زمان قطعی تعیین رییس دانشگاه ابراز داشت: زمان دقیق این موضوع مشخص نیست و ممکن است تا چند ماه آینده هم رییس دانشگاه منصوب نشود، اما دانشجویان مطمئن باشند که مصوبه دولت غیرقابل برگشت بوده و دانشگاه صنعتی اراک به قوت خود باقی است.

آصفری گفت: شما نمایندگان دانشجویان هم به دوستان خود بفرمایید که در جلسه امتحانات حاضر شده و نگران نباشند.

وی خطاب به رییس دانشکده فنی اراک هم عنوان کرد: من از آقای دکتر احمدی می خواهم از دانشجویانی که در اعتراض به عدم تعیین رییس دانشگاه، از امتحان دادن امتناع کرده بودند؛ دوباره امتحان به عمل آورند.

آصفری تاکید کرد: آقای دکتر احمدی بایستی از امروز تمام امتحانات را برگزار کنند.

رییس شورای تأمین اراک، تأکید کرد: تا اینجا دغدغه دانشجویان قابل پذیرش و احترام است ، اما از اینجا به بعد به هیچ وجه قابل قبول نیست و تعلیق امتحانات ؛ مشمول احکام کمیته انضباطی خواهد شد.

در این جلسه که رییس دانشکده فنی اراک (وابسته به دانشگاه علم و صنعت ایران) نیز حضور داشت، نمایندگان دانشجویان دانشگاه صنعتی اراک ضمن ابراز نگرانی از احتمال دچار شدن مصوبه سفر سوم دولت به مصوبه سفر اول و عدم تحقق ارتقای دانشکده فنی اراک به دانشگاه صنعتی ، به بیان دیدگاه های خود درباره مسایل پیرامونی این قضیه پرداختند.

در ابتدای این جلسه دبیر شورای صنفی با بیان اینکه عدم تعیین رییس برای دانشگاه ؛ به عنوان اصلی ترین دغدغه دانشجویان است، گفت: منتظر حکم رییس دانشگاه هستیم تا به مجموعه رسمیت بخشیده شود.

حسام تراب زاده تأکید کرد: به دنبال ایجاد مشکل نیستیم ، بلکه به دنبال رفع مشکلات هستیم.


هم چنین مسوول بسیج دانشجویی نیز با اشاره به سفر اول دولت به استان مرکزی در سال 85 گفت: در آن سفر مقرر شد که آموزشکده فنی ماشین سازی اراک از آن شرکت منفک و به دانشکده فنی اراک ملحق شود تا دانشگاه صنعتی اراک شکل بگیرد؛ اما چنین نشد.


حسین تلخابی هم چنین افزود: وقتی که ساختار و مدیریت طبق روال قبلی است بودجه هم طبق روال قبلی خواهد بود.


سعید جلیلی از اعضای شورای صنفی نیز اظهار داشت: طبق ضوابط بایستی ابتدا سرپرست دانشگاه مشخص شود تا هیأت امنا و سایر بخش ها نیز شکل گرفته و امکان اختصاص بودجه فراهم آید.


یکی دیگر از اعضای شورای صنفی با انتقاد از برخی مسئولان دانشکده فنی اراک(علم و صنعت) گفت: وقتی برای لانجام کاری به برخی مسئولین دانشگاه مراجعه می کنیم؛ می گوید "حکم من تمام شده و من لطف می کنم که اینجا کار می کنم"!

در ادامه این جلسه حسن سامی و علی شریف زاده از بسیج دانشجویی و محسن فراهانی و مصطفی گرجی از اعضای شورای صنفی به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

محور اصلی تمام اظهار نظرها ، عدم انتصاب رییس دانشگاه و نگرانی از احتمال اجرایی نشدن مصوبه دولت بود.

در پایان، فرماندار اراک از جانب خودش، استاندار و هم چنین مدیر کل دفتر وزیر علوم به آنها اطمینان داد که دانشگاه صنعتی اراک غیر قابل برگشت است و با اختصاص بودجه دانشگاه ، نگرانی های دانشجویان برطرف خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز