حل مشکلات تولید نیازمند برنامه ریزی و ارایه راهکارهای عملیاتی است

۱۳۹۱/۰۷/۲۵ - ۱۴:۲۱:۴۹
کد خبر: ۱۰۴۴۸۶
حل مشکلات تولید نیازمند برنامه ریزی و ارایه راهکارهای عملیاتی است
تقویت توانمندی‌ها، توسعه داشته‌ها و رونق فضای سرمایه گذاری و کار، سرلوحه فعالیت صنعتگران مازندران قرار دارد.

به گزارش خبر گزاری برنا مازندران و به نقل از روابط عمومی استانداری، سید علی‌اکبر طاهایی، استاندار مازندران در جلسه ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان، خاطر نشان کرد: باید با برنامه‌ریزی کارشناسی، دقت نظر و ارایه راهکارهای عملیاتی و واقع بینانه، در راستای حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی گام برداشت.

طاهایی با اشاره به این که رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبتنی بر سیاست‌های کارگشایانه است، خواستار تداوم برگزاری جلسات ستاد تسهیل در محل بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی همراه با بازدید از این واحدها شد.

وی با بیان این که تقویت توانمندی‌ها، توسعه داشته‌ها و رونق فضای سرمایه گذاری و کار، سرلوحه فعالیت صنعتگران مازندران قرار دارد، تصریح کرد: در شرایط خاصی که صنعت و تولید در آن قرار گرفته است، باید با یک دلی و هم‌فکری به تحقق این آرمان‌ها همت گماشت.

استاندار مازندران خواستار ارایه راهکارهای جدید و کارشناسی شده برای رفع معضلات از سوی صنعتگران و همچنین ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی شد.

عملكرد ستاد تسهیل مازندران، در كشور ممتاز است
محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گفت: هم اکنون ارز با نرخ مرجع فقط به واردات کالاهای اساسی مواد غذایی و دارویی اختصاص دارد.

صالحی نیا تامین مواد اولیه با اولویت پتروشیمی، تخصیص منابع مالی به عنوان سرمایه در گردش، شتاب در اجرای دستورالعمل‌های ریالی و سیاست‌های ارزی، با هدف تثبیت قیمت را رویکرد جدی وزارت صنعت و معدن و تجارت برای حمایت از تولید بیان کرد.

وی عنوان کرد: دولت در راستای حمایت از تولید از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است.

صالحی نیا به حمایت از تولید محصولات صنعتی از زراعت چوب در شمال کشور اشاره کرد و گفت: اگر طرح‌ها توجیه فنی داشته باشد، دولت در حمایت از آن مشکلی نخواهد داشت.

جانشین ستاد تسهیل کشور، بیان كرد: عملكرد ستاد تسهیل استان مازندران كه با حضور استاندار، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تشكیل و پیگیری می‌شود، در كشور ممتاز است.

مرتضی هاشم پور، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز ضمن قدر دانی از حمایت‌های استاندار و معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری به خاطر پیگیری مسایل، اظهار داشت: این ستاد تاکنون 37 جلسه و کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی و 7 جلسه با حضور استاندار برگزار کرده است.

هاشم پور با بیان این كه ستاد تسهیل در کمتر از 3 ماه، 822 درخواست و 364 مصوبه داشته است، گفت: بیشترین درخواست‌های ستاد تسهیل در بخش سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و بدهی معوق بوده است.

گفتنی است؛ در این جلسه مشکلات 14 واحد صنعتی و معدنی مازندران به صورت موردی با هدف تامین ارز برای واردات مواد اولیه و سرمایه درگردش آنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای مناسب در مورد حل مشکلات این واحدها ارایه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز