با حضور وزیر نفت و استاندار مازندران؛

چهل و ششمین شهر مازندران از نعمت گاز بهره مند شد

۱۳۹۱/۱۰/۱۱ - ۱۰:۴۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۲۴۰
چهل و ششمین شهر مازندران از نعمت گاز بهره مند شد
با حضور وزیر نفت و استاندار مازندران، عملیات گازرسانی به شهر پل سفید از توابع شهرستان سوادکوه به عنوان چهل و ششمین شهر مازندران به پایان رسید.

به گزارش خبر گزاری برنا از مازندران، رستم قاسمی وزیر نفت در مراسم بهره مندی شهر پل سفید از نعمت گاز طبیعی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 97 درصد شهرهای کشور برخوردار از گاز طبیعی است، بیان داشت: امروز به بیش از 50 درصد روستاهای ایران اسلامی نیز گازرسانی شده است.

وی مصرف روزانه گاز در کشور را 520 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: ظرف سه سال آینده ظرفیت تولید گاز در کشور به 1 میلیارد و 400 میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

قاسمی با اشاره به سرمایه گذاری‌های عظیم در صنعت نفت و گاز کشور، تصریح کرد: هم اکنون 19 فاز پارس جنوبی با قدرت در حال فعالیت است.

وزیر نفت اشتغالزایی را یکی از مهم‌ترین اهداف صنعت نفت و گاز دانست و اذعان داشت: امروز بیش از 100 هزار نفر در عسلویه مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه صنعت نفت و گاز کشور در گذشته وابستگی‌های زیادی به اروپا داشت، ادامه داد: اما امروز به لطف تحریم‌ها، حدود 80 درصد کالاهای مورد نیاز این صنعت در داخل کشور تولید می‌شود و به زودی نه تنها شاهد خودکفایی کامل در این صنعت خواهیم بود بلکه به یکی از کشورهای صادرکننده کالاهای صنعت نفت و گاز تبدیل می‌شویم.

قاسمی با اشاره به اینکه امروز دولت عدالت محور با تمام وجود در حال خدمت رسانی به مردم است، اظهار داشت: این حق مردم خوب ماست و دولت خود را خادم ملت می‌داند.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران نیز در این مراسم ورود گاز طبیعی به شهرستان محروم سوادکوه و شهر پل سفید را علاوه بر سهولت زندگی مردم در جهت توسعه اشتغال نیز مهم دانست و گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این شهرستان با بهره مندی از گاز طبیعی می‌توانند هزینه‌های خود را کاهش داده و به ایجاد اشتغال و افزایش تولید بپردازند.

وی با اشاره به وجود روستاهای کوهستانی و صعب العبور در شهرستان سوادکوه، تصریح کرد: بخش عمده کار که همان رساندن گاز به پل سفید بود با موفقیت انجام شد و امیدواریم به زودی شاهد گازرسانی به شهر آلاشت و روستاهای این شهرستان باشیم.

نماینده عالی دولت در استان نجابت و متانت مردم را بزرگترین سرمایه نظام اسلامی دانست و ادامه داد: خدمت گذاران باید اجر خدمت خود را در شادی مردم ببینند.

طاهایی خاطرنشان کرد: هم اکنون 97 درصد خانوارهای شهری و 71 درصد خانوارهای روستایی مازندران از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه مازندران دارای 57 شهر است، گفت: پل سفید چهل و ششمین شهر استان است که مردم آن از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

نظر شما