معاون فرهنگی و امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان مازندران تاكید كرد:

اشاعه امر ازدواج موفق، فقط در هفته ازدواج خلاصه نشود

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۷:۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۴۳۵۰۱
اشاعه امر ازدواج موفق، فقط در هفته ازدواج خلاصه نشود
‌اول ذی الحجه – سالروز ازدواج دو بزرگوار عالم حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) كه این روز را روز ملی ازدواج و یكی از مناسبت‌های مهم كشورمان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران،‌ قدمی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار داشت: ‌اول ذی الحجه – سالروز ازدواج دو بزرگوار عالم حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) كه این روز را روز ملی ازدواج و یكی از مناسبت های مهم كشورمان است.

وی افزود: در دین اسلام، ازدواج یكی از سنت های مهم و حسنه است پیامبر اكرم (ص) فرمودند "هركس از ازدواج روی گرداند از ما نیست".

قدمی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره كرد و بیان داشت: اگر ازدواج آگاهانه، آسان و به‌هنگام باشد پایدار خواهد بود.

این مسئول به مشكلات جوانان در ازدواج اشاره كرد و اظهار داشت: در این برهه زمانی ما شاهد تغییر در سبک زندگی و گرایش به تجمل گرایی و چشم و هم چشمی و ترویج تشریفات و دور شدن از سنت های حسنه و ساده زیستی هستیم كه روند آن مشكلات بیشتری را برای جوانان به‌دنبال خواهد داشت.

وی در اضافه کرد: ‌متاسفانه زرق و برق، معزلی شده كه در بین خانواده ها رسوخ كرده كه این خود مشكل بزرگی است و برای اصلاح و حل این مشكلات نخست باید از خود خانواده ها شرع كنیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان بیان داشت: گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) بهانه ای شد تا با برگزاری برنامه های مختلف در این حوزه نوای تنین انداز این سنت ارزنده ائمه را دوباره در بین مردم به صدا درآوریم و به جنبه‌های مزایای ازدواج آگاهانه و آسان ،بهنگام و پایدار اشاره كنیم.

قدمی خاطر نشان ساخت:‌ اداره كل ورزش و جوانان استان مازندران همایشی تحت عنوان پیوند آسمانی در 22 مهرماه سال جاری در سالن مدیریت و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان ساری برگزار خواهد کرد تا این برنامه تبیینی از فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.

ایشان ادامه داد: در این همایش از زوج های موفق در ده حوزه مختلف و همچنین دستگاه‍‌های اجرایی فعال در این حوزه تجلیل به‌عمل خواهد آمد كه سعی داریم تا جوانان را به سمت ازدواج موفق سوق دهیم.

قدمی گفت: از زوج های موفق ورزشكار، ‌طلبه، ‌مددجو، كم بضاعت، ‌كشاورز، ‌ایثارگر، دانشجو، نخبه و كار آفرین تجلیل خواهد شد. 

وی در ادامه تاكید کرد: اشاعه امر ازدواج موفق فقط در هفته ازدواج خلاصه نشود زیرا فرهنگ سازی در این بخش نیازمند حمایت خانواده ها و همه مسئولان دستگاه‌های اجرائی در طول سال است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز