وقتی ارزش‌های دفاع مقدس و جنگ زیر پا گذاشته می‌شود

تجدید بنای یک مدرسه در فریدونکنار به بهای حذف نام یک شهید

۱۳۹۲/۰۷/۲۹ - ۱۵:۳۶:۳۹
کد خبر: ۱۴۵۱۸۰
تجدید بنای یک مدرسه در فریدونکنار به بهای حذف نام یک شهید
خانواده شهید احمد سلطانی که شهید خود را در عملیات فتح المبین در راه حفظ اسلام و ایران فدا کرده، دل پرخونی از اداره آموزش و پرورش فریدونکنار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران،‌ احساسات خانواده شهید احمد سلطانی از شهدای گرانقدر روستای شیرمحله شهرستان فریدونکنار این روزها به شدت جریحه دار شده است.

این خانواده که شهید خود را در عملیات فتح المبین در سال 62 با فدا کردن سرش در راه حفظ اسلام و ایران فدا کرده ، دل پرخونی از اداره کل آموزش و پرورش مازندران و اداره آموزش و پرورش فریدونکنار دارد.

ماجرای این دلگیری از تغییر نام مدرسه ابتدایی شهید احمد سلطانی به نام یک خیر شروع شده است. کرم رمضانی خیری که شرط تجدید بنای مدرسه ابتدایی را نامگذاری آن به نام خودش می داند. خیری که با شهید سلطانی همکلاس بوده ولی زمانی که این شهید راه جبهه و جنگ را در پیش گرفت ، او زندگی در آمریکا را برگزید.

این اقدام اداره آموزش و پرورش فریدونکنار در حالی صورت گرفته که مغایرت صریح با دو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ های 25/2/75 و 17/9/75 در خصوص نامگذاری اماکن و موسسات عمومی دارد.

جذب سرمایه خیران و منابع برای آموزش و پرورش امری پسندیده است اما تحقق این امر به چه قیمتی بایستی به وقوع بپیوندد؟ به قیمت به پا گذاشتن ارزش هایی که برای به دست آوردن آن خون صدها هزار نفر از برترین و رشیدترین جوانان و مردان و زنان این مرزو بوم ریخته شده است.

این نکته را نباید از یاد ببریم اگر خیری قسمتی از مالش را در راه خیر خرج می کند، یک شهید نیز بزرگترین سرمایه الهی خود یعنی جانش را با چشم پوشی از تمام لذت های ظاهری دنیوی و خانواده اش در راه خدا و خدمت به دین و میهنش فدا می کند.

امید واریم این حرکت ناپسند فتح بابی برای تغییر نام نامی شهدا در دیگر اماکن و موسسات عمومی نباشد.

سخن را کوتاه می کنیم و نوشته ای که درد دل خانواده شهید بزرگوار احمد سلطانی است، تقدیم حضورتان می کنیم باشد که تلنگری باشد به مسئولان امر.

((به استحضارمی رساند، دبستان ابتدایی روستای شیرمحله از توابع شهرستان فریدونکنار استان مازندران در سال 1362 در زمینی که اهدایی اهالی روستا بود و توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تاسیس و بنا به پیشنهاد اهالی روستا از بدو تاسیس به نام دبستان دولتی شهید احمد سلطانی نام گذاری شد .

(شهید بزگوار اولین شهید روستا و در تاریخ 7/1/1361 در عملیات فتح المبین در اثر اصابت خمپاره به شهادت نایل و سر خود را تقدیم اسلام و وطن نمود) متاسفانه در سال 1389 خیری به نام آقای کرم رمضانی (که همکلاسی شهید و در زمان جنگ تحمیلی در آمریکا به سر می برد) طی درخواست رئیس آموزش پرورش فریدونکنار آقای سیدعلی محمدی آمادگی خود را جهت تجدید بنا دبستان مذکور را اعلام می‌کنید.

ولی به شرط اینکه نام شهید احمد سلطانی از مدرسه حذف و به جای آن نام مدرسه به دبستان دولتی حاج کرم رمضانی تغییر نمائید درصورتی که این تغییر نام مغایر با مصوبه جلسه 374 مورخه 25/2/1375 شورای عالی انقلاب فرهنگی و شماره 3105 دش 17/9/1375 آیین نامه نامگذاری شهر،خیابانها،اماکن و موسسات عمومی است که در اردبیهشت 92 در حالیکه کار تجدید بنای مدرسه هنوز به اتمام نرسیده بود متاسفانه مطلع شدیم که در بدون اطلاع اهالی و خانواده شهید و بدون توجه به جایگاه و احترام نام شهید و پایمال کردن ارزش های شهید و شهادت با مجوز کتبی رئیس آموزش و پرورش آقای محمدی که متاسفانه خود را رزمنده،جانباز،بسیجی،فرمانده پایگاه،شرکت کننده در یادواره ها و مبلغ فرهنگ شهادت می داند فقط برای بالا بردن عملکرد و تثبیت و ترفیع جایگاه اداری خود ضمن بی احترامی به نام وجایگاه شهید ،خانواده و فرزندان شهید تابلوی ((دبستان دولتی شهید احمد سلطانی شیرمحله)) را پس از سی سال از سر در مدرسه پایین کشیده و به جای آن تابلویی ((دبستان دولتی حاج کرم رمضانی شیرمحله )) را نصب کردند.
 
این عمل غیر قانونی، ناشایست و فجیع موجب مکدر شدن دل دوستداران انقلاب و پیروان واقعی راه شهدا و نارضایتی و دلشکستگی خانواده و فرزندان شهید را بهمراه داشته است ابتدایی امر فرزندان شهید در میان سکوت کامل مسئولان با ناراحتی تمام و حزن بی اندازه مراتب اعتراض را به رئیس آموزش وپرورش اعلان نمودند که وی با مشاهده نارضایتی و خشم فرزندان با دستپاچگی و با قولی مساعد فرصتی چند روزه درخواست کرد ولی پس از دوماه فرصت متاسفانه اقدامی از جانب وی صورت نگرفت سپس در پیگیری‌های به‌عمل آمده در نامه ای کتباً شکایت خود را مبنی بر برگشت دادن نام مدرسه به مسئولین شهرستان فریدونکنار (فرماندار، امام جمعه، بنیاد شهید، فرمانده سپاه، اداره اطلاعات و حراست آموزش وپرورش) که متاسفانه در این مرحله هیچگونه اقدامی که به نفع شهید باشد صورت نگرفت و فقط در پی جلب رضایت برای باقی ماندن نام مدرسه به اسم خیر مذکور بودند که پس از بیهوده بودن اقدامات مراتب شکایت را به حوزه مسئولان استانی (بازرسی استان ،اطلاعات ،بنیاد شهید، حراست اداره کل آموزش وپرورش و...) رساندیم که پس از گذشت حدود دوماه اقدام خاصی صورت نگرفت ومتاسفانه در کمال بهت و حیرت در ابتدای مهر امسال مصادف با هفته دفاع مقدس مدرسه با نام جدید دبستان دولتی حاج کرم رمضانی با حضور فرماندار،رئیس آموزش وپرورش و مسئولین اداره کل آموزش و ... افتتاح شد.

امروزه برخی از مسئولان از وضیعت نامساعد اقتصادی و نداری مردم استفاده های سوء می کنند و با جلب سرمایه های بادآورده دیگران کارهای عوام پسند و خود را دلسوز نظام، مردم، شهدا و رهبری جلوه می دهند اما هدف واقعی آن‌ها جا باز کردن در میان مردم و به‌دنبال یارگیری و زدوبندهای سیاسی هستند و با این کار ضربات جبران ناپذیری به آرمان های شهدا و انقلاب وارد می کنند لذا بدینوسیله نارضایتی شدید قلبی و درونی خود وخانواده ام را بابت این عمل زشت از همه مسئولان شهری (امام جمعه، فرماندار، بنیاد شهید، اداره اطلاعات، سپاه، پایگاه بسیج، آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار)ومسئولین استانی(بازرسی،اداره اطلاعات،اداره کل بنیاد شهید،اداره کل آموزش وپرورش)اعلام می‌کنیم.

فلذا شکایت کتبی خود را بابت تغییر نام دبستان دولتی شهید سلطانی شیرمحله اعلام و خواهان برگشت نام شهید به مدرسه هستیم. برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و تکرار اقدام مشابه و درس عبرت شدن برای دیگر مسئولان و برخورد قانونی با آنها و همه مسئولان خاطی علی الخصوص رئیس آموزش و پرورش فریدونکنار سید علی محمدی و مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران علی امیری که مسببین اصلی این جریانند، هستیم. ))

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز