فرمانده سپاه کربلا:

سعی در ارتقای نظام اسلامی، خواسته بسیجی امروزی است

۱۳۹۲/۰۸/۲۷ - ۱۷:۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۴۸۶۶۹
سعی در ارتقای نظام اسلامی، خواسته بسیجی امروزی است
سردار شاهچراغی گفت: بسیجی واقعی آن دانشمند است که با مجاهدت‌های خویش در آزمایشگاه‌های اتمی، به سرعت ایران اسلامی را مجهز به استراتژیک‌ترین دانش‌های عصر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی سپاه كربلا مازندران، فرمانده سپاه کربلا اظهار داشت: بسیجی واقعی امروز آن دانشمند بیست و چند ساله ای است که با مجاهدت‌های خویش در آزمایشگاه‌های اتمی، به سرعت ایران اسلامی را مجهز به استراتژیک‌ترین دانش‌های عصر می‌کند، لذا بسیجی امروزی سعی دارد تا نظام ایران اسلامی را در ابعاد مختلف دینی، فرهنگی، سیاسی و علمی به جایگاه بالا برساند.

وی در ادامه افزود: هوشیاری و درایت بی نظیر حضرت امام خمینی (ره) با فراخوانی نیروهای مردمی مومن با عنوان بسیج مستضعفین از جمله اساسی ترین عوامل در جهت خنثی سازی توطئه ها به حساب می آمد که به برکت این دوراندیشی و هدایت انقلاب در مسیر اصلی خود، زمینه انقلاب دوم فراهم آمد و با سقوط لانه جاسوسی امریکا در تهران و برملاشدن ماهیت سلطه جو و تجاوزکارانه امریکا، شیطان بزرگ با ضربه ای سخت و جبران ناپذیر روبه‌رو شد.

سرتیپ دوم پاسدار سید محمد تقی شاهچراغی ادامه داد: بر این اساس امام امت در پنجم آذرماه سال 58، یعنی در مدتی کمتر از یک ماه بعد از انقلاب دوم، فرمان تاریخی تشکیل بسیج را صادر فرمودند.

سردار شاهچراغی گفت: نخستین تجربه بسیج، به صورت عملی یاری رساندن به سپاه و کمیته در قالب رویارویی با ضد انقلاب و خنثی سازی توطئه های آن‌ها بود و بسیجیان از این راه نقش موثری در خدمت به انقلاب و اهداف الهی آن هم نشان دادند.

وی ادامه داد: با هجوم و تجاوز ارتش عراق به کشور اسلامیمان در شهریور 59 این اعتقاد که یک سازماندهی جهت تشکیل بهتر نیروهای مردمی به‌وجود آید قوت گرفت و از آن پس نیروهای مردمی صاحبان اصلی انقلاب اسلامی جهت حضور گسترده در جبهه به بسیج ملحق شدند و عملیات هایی چون طریق القدس، حصر آبادان، فتح المبین، ثامن الائمه، و الفجر 8، کربلای 5 و ... از دستاوردهای عظیم این تشکل الهی بود.

این بسیجی یادگار دوران دفاع مقدس، هدف از تشکیل واحد بسیج مستضعفین را ایجاد توانایی های لازم در همه افراد معتقد به قانون اساسی و اهداف انقلاب اسلامی به منظور دفاع از کشور، نظام جمهوری اسلامی و همچنین کمک به مردم به هنگام بروز بلایا و حوادث غیر مترقبه یا هماهنگی مراجع ذی‌ربط دانست و اشاره کرد: هجوم سازماندهی شده و در عین حال وحشیانه صدام با حمایت های مستکبران و کشورهای مستبد دنیا درشهریور سال 59 به میهنعزیزمان درحالی اتفاق افتاد که انقلاب اسلامی در آن اوضاع بحرانی ناشی از دگرگونی ها و تغییر و تحولات آن زمان هیچ گونه آمادگی لازم را برای مقابله با متجاوزان بعثی را نداشت.

فرمانده سپاه کربلای مازندران اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حمایت امام خمینی (رحمة الله علیه) توانسته بود جایگاه خود را پیدا کند، در حال خودسازی و تثبیت نظم و انظباط بود، سپاه پاسداران هم که نهادی نوپا و برای حفظ امنیت شهرها به وجود آمده بود، فاقد هرگونه تجهیزات لازم و تجربه کافی برای مقابله با تجاوز خارجی بود.

وی ادامه داد: از آن سو دشمن هم با ارتشی تا بن دندان مسلح و برخودار از پشتیبانی قدرت های استعمارگر، کشور را مورد هجوم قرار داد، در این اثنا بود که نقش بسیج به عنوان یک نیروی جوشیده از متن مردم انقلابی در صحنه دفاع مقدس ظهور پیدا کرد.

سردار شاهچراغی با بیان اینکه رژیم بعثی در آغاز فتح سه روزه ایران را در سر می‌پروراند، یاد آور شد: دشمن گمان نمی کرد در همان روزهای نخستین با مردمی مواجه شود که با دست خالی به دفاع از کیان مقدس نظام اسلامی برخاسته باشند و از ایثار خون خویش دریغ نکنند، زیرا جوانان سلحشوری که به فرمان امام (ره) در پایگاه‌های مقاومت تحت نام "بسیجی" گرد آمده بودند و با کوچکترین اشاره ایشان به جبهه های نبرد رفتند تا آخرین قطره خون خویش ایستادگی و مقاومت کردند.

وی گفت: در طول هشت سال دفاع، بسیجیان آن چنان درخشیدند که دشمنان اعتراف کردند "قدرتی در بسیج نهفته است که می تواند با یکایک ارتش های کلاسیک جهانی مقابله کند". بسیج علاوه بر حضور در خط مقدم نبرد وظیفه جذب، آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی و اعزام آن‌ها را به جبهه های نبرد برعهده داشت و در این مدت توانست جمیعت مؤمن و صاحب ارزشی را از امت حزب الله، در درون خود بپروراند و پایه ریزی ارتش مردمی را دنبال کند.

فرمانده سپاه کربلا در خاتمه یاد آوری کرد: سرانجام پس از هشت سال دفاع مقدس، بسیجیان مظلوم و سلحشور جبهه های توحید به همراه امت شهیدپرور از این آزمایش الهی سربلند و پیروز بیرون آمدندکه مصداق آن وجود نوجوان 13 ساله تا پیرمرد 80 ساله در میان خیل عظیم شهدای بسیجی هستند که امام راحل این چهره های مظلوم رابه شایستگی تمام به تصویر کشیدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز