استاندار مازندران خبر داد:

برگزاری اولین كنفرانس گردشگری سلامت كشورهای عضو اكو در مازندران

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۷:۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۸۵۳۶۳
برگزاری اولین كنفرانس گردشگری سلامت كشورهای عضو اكو در مازندران
استاندار مازندران گفت: نخستین كنفرانس بین المللی گردشگری سلامت كشورهای عضو اكو در ایران و به میزبانی استان مازندران برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران، در جلسه هماهنگی برگزاری كنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو، بیان داشت: ترویج گردشگری سلامت به دلیل عدم نیاز به خروج نیروهای تخصصی از كشور و ایجاد اشتغال غیر مستقیم در سایر بخش ها، توسط بسیاری از صاحبنظران برای كشورهای در حال توسعه كه دارای مزیت های منطقه ای و فرهنگی، زیر ساخت های كافی و منابع طبیعی و انسانی مناسب هستند توصیه می شود.
وی هدف از برگزاری این همایش مهم در ایران را معرفی و عرضه توانمندی های حوزه سلامت كشور و به ویژه استان مازندران به كشورهای عضو اكو دانست و افزود: در منطقه اكو تنها دو كشور ایران و تركیه دارای توانمندی توسعه گردشگری سلامت هستند كه در این زمینه رقابت جدی با تركیه داریم.
فلاح اظهار داشت: در حال حاضر گردش مالی گردشگری سلامت در جهان بیش از 100 میلیارد دلار است كه متاسفانه سهم كشورهای اسلامی در این بخش ناچیز می باشد.
وی با بیان اینكه در سال های اخیر ورود گردشگران سلامت به ایران 30 درصد افزایش داشته، اظهار داشت: كشور ما در زمینه امكانات و زیرساخت های پزشكی و وجود متخصصان، در شرایط خوبی قرار دارد.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینكه گردشگری سلامت امروزه محور جدید و مهمی در صنعت توریسم است، تاكید كرد: مازندران ظرفیت مطلوبی در حوزه سلامت و درمان دارد كه همین امر دلیل میزبانی این استان برای همایش گردشگری سلامت كشورهای عضو اكو است.
وی وجود 3 فرودگاه و 3 بندر مهم در این استان و همسایگی با اغلب كشورهای عضو اكو را مزیتی اثرگذار برای مازندران دانست و گفت: بیمارستان های ما در همه شهرستان ها شرایط مساعدی دارند و آماده پذیرایی از گردشگران سلامت می باشند.
در این جلسه دكتر كرباسی دبیركل اتاق اكوی ایران، معاونین سازمان نظام پزشكی كشور، رئیس كمیسیون گردشگری اتاق اكوی ایران، معاون برنامه ریزی استاندار، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی مازندران حضور داشتند.
گفتنی است نخستین كنفرانس بین المللی گردشگری سلامت كشورهای عضو اكو، قرار است روزهای 27 و 28 مردادماه سال جاری با حضور بیش از 60 مهمان خارجی در مازندران برگزار گردد.
نظر شما