رییس اداره گاز ناحیه ساری:

دمای رفاه در منازل مسکونی رعایت شود

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۹:۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۴۹
دمای رفاه در منازل مسکونی رعایت شود
رییس اداره گاز ناحیه ساری بر ایجاد و حفظ دمای رفاه (17 تا 21 درجه) در منازل مسکونی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، حمزه امیرتیموری در جلسه هدفمندکردن یارانه ها که در فرمانداری ساری برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: سرویس کردن وسایل گازسوز یکی از عوامل بسیار مهم در کاهش مصرف وسایل گازسوز منازل مسکونی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه اعمال مدیریت شخصی در کاهش مصرف بسیار موثر خواهد بود، ادامه داد: نصب شیرهای ترموستاتیک روی رادیاتورها و تنظیم خودکار دمای اتاق از جمله عوامل بسیار مهم در این راستا محسوب می شود.

امیرتیموری همچنین گفت: دستگاه اجرایی نیز با توجه به اینکه نقش بسزایی در میزان مصرف دارند باید مصرف گاز خود را مدیریت و کنترل کنند تا بتوانیم گام موثری در صرفه جویی برداریم.

وی با اشاره به این مطلب که استان ها از لحاظ اقلیمی به 5 منطقه تقسیم شده اند، به قرار گرفتن استان مازندران طبق تقسیم بندی کشوری در اقلیم 4 اشاره کرد و افزود: محاسبه قیمت گاز خانگی با توجه به دامنه مصرف مشتركین متفاوت خواهد بود.

رییس اداره گاز ناحیه ساری نرخ های اعلام شده را مربوط به 5 ماهه سرد آخر سال دانست و گفت: براین اساس گازبهای مشتركین با توجه به اینكه در چه اقلیم و چه دامنه ای قرار دارند محاسبه می شود، بدین ترتیب حداقل گازبها به ازای هر متر مكعب 300 ریال و حداكثر آن برای مشتركینی كه بیش از 1200 متر مكعب در ماه گاز مصرف می كنند، 3500 ریال به ازای مازاد گاز مصرفی خواهد بود.

امیرتیموری در خاتمه با بیان اینکه متوسط قیمت گاز خانگی 700 ریال است خاطرنشان کرد: گازبهای اعلام شده در بخش های یاد شده برای 7 ماهه اول سال، در آینده نزدیک از سوی ستاد هدفمند شدن یارانه ها اعلام می شود و به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

نظر شما