رییس سازمان ملی جوانان هرمزگان

آثار فرهنگی باید با روح جوان ارتباط برقرار کند

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۱
آثار فرهنگی باید با روح جوان ارتباط برقرار کند
اسماعیل تذور گفت: باید سعی شود آثار فرهنگی به نحوی تولید شود که بتواند مشكلات بسیاری از نوجوان را كه در تنهایی، نگرانی روحی و افسردگی به سر می‌برند برطرف كند.

به گزارش خبرگزاری برنا، اسماعیل تذور در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در هرمزگان در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه کتاب هرمزگان با تأکید بر ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی در جامعه گفت: آموزه‌های دینی ما سرشار از توصیه به توجه به مسأله خواندن و نوشتن است و با ذكر «نون و القلم» در قرآن كریم از قلم یاد شده اشت.

وی با بیان اینكه بین زندگی انسان‌ها و سوگندهایی كه در قرآن یاد شده است ارتباط منطقی وجود دارد، افزود: خداوند به قلم‌هایی كه می‌نویسند قسم یاد می‌كند و مراد از این قسم همان قلم‌هایی به شمار می‌رود كه حاصلش نگارش كتاب است.

رییس سازمان ملی جوانان هرمزگان در ادامه با تاكید بر اینكه گسترش ارتباطات الكترونیكی سبب تاثیر در امر كاهش مطالعه در نسل جوان شده است، گفت: نمایشگاه یار مهربان بهانه‌ای است كه لزوم توجه به كتاب و كتابخوانی را در بین نسل جوان احیا كنیم.

وی با تاكید بر اینكه دلسوزان امر فرهنگ كتابخوانی نباید اجازه دهند تا رسانه‌های الكترونیك جای كتابخوانی را بگیرد، افزود: برپایی این نمایشگاه‌ها بسیار موثر بوده و نیز توجه به محتوای آنها كه به عنوان غذای روح انسان و سلامت مطرح شده مورد تاكید بیشتر متولیان امر تعلیم و تربیت است.

این مسوول ادامه داد: مطالعه و توجه به امر كتاب و كتابخوانی باید جهت‌دار بوده و در راستای اعتلای فرهنگی و تغذیه روح متعلمان نگارش شود.

وی گفت: باید سعی شود غذای روحی خوبی برای متعلمان تهیه كنیم كه ارزش ماندگاری و معنوی داشته باشد و بتواند مشكلات بسیاری از نوجوان كه در تنهایی و نگرانی روحی و افسردگی به سر می‌برند را برطرف كند.

به گفته این فعال فرهنگی، مطالعه كتاب و ترویج فرهنگ كتاب و كتاب‌خوانی در سطح جامعه در سال‌های اخیر رشد روزافزون پیدا كرده و مردم همچنان با وجود فزونی وسایل ارتباط جمعی به كتاب اهتمام خاصی دارند.

تذور در ادامه خواستار اجرایی شدن برنامه‌های مختلف كتاب‌خوانی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها و مساجد شد و اضافه كرد: علاقمندان باید در هر جایگاهی از كتاب و كتاب‌خوانی غفلت نكرده و نسبت به توسعه آن گام‌های جدی بردارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز