مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان؛

سرانه مصرف برق هر خانوار هرمزگانی ۱۱هزارکیلووات ساعت است

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۳:۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۳۸۴۷۲
سرانه مصرف برق هر خانوار هرمزگانی ۱۱هزارکیلووات ساعت است
ارجمند در این نشست گفت: متوسط سرانه مصرف برق هر خانوار هرمزگانی 11 هزار کیلووات ساعت است در حالی که این میزان برای متوسط کشور دو هزارو 500 کیلووات ساعت می باشد.

ارجمند در این نشست گفت: متوسط سرانه مصرف برق هر خانوار هرمزگانی 11 هزار کیلووات ساعت است در حالی که این میزان برای متوسط کشور دو هزارو 500 کیلووات ساعت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهندس عبدالصاحب ارجمند در جلسه پایلوت مشارکت بسیج در مدیریت انرژی ساختمان که با حضور فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت توانیر، مسئول کانون های بسیج مهندسین وزارت نیرو و نمایندگانی از سازمان بهره وری انرژی ایران و سازمان انرژی های نو برگزار شد، افزود: میزان سرمایه گذاری استان در بخش تولید، انتقال و توزیع برق 3 تا 4 برابر سایر استانها است وبه همین میزان نیز مدیریت بهینه مصرف برق بازگشت سرمایه دارد.
 
وی ادامه داد: این ظرفیت در استان وجود دارد تا با بهینه سازی مصرف انرژی بدون کاستن از رفاه خانواده ها و کاهش تولید ناخالص ملی، مصرف برق را کاهش داد.با توجه به اینکه مصرف برق استان بیش از 3 برابر متوسط کشور است، ظرفیت مدیریت مصرف برق نیز چندین برابر است به گونه ای که ممیزی انرژی در برخی از ساختمانها نشان داده ما می توانیم تا 30 درصد در بخش سرمایشی صرفه جویی کنیم بدون اینکه خدشه ای به رفاه مردم وارد شود.

مهندس ارجمند افزود: پیک مصرف تابستان امسال در حالی به یکهزارو 800 مگاوات رسید که این میزان در زمستان 600 مگاوات می باشد. وی ادامه داد: این رقم بیانگر این است که یکهزارو 200 مگاوات فقط برای مصرف سرمایشی می باشد. البته این ظرفیت در استان وجود دارد تا با استفاده از دستگاههای سرمایشی با بازده بالا و اجرای مباحث ساختمان حدود 600 مگاوات را کاهش داد.

وی تصریح کرد:پیش بینی ما برای تابستان امسال، گرمای شدید و طاقت فرسا بود که خوشبختانه با اقدامات به موقع این شرکت پیک بار امسال کنترل شد.

وی ادامه داد: انتظار می رفت با ورود ماه مبارک رمضان و بازگشت مردم از مسافرت ،پیک مصرف در ابتدای ماه رمضان حدود 100 مگاوات افزایش یابد که با اقدام به موقع در بخش مدیریت مصرف و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی از جمله برنامه دلهای آسمانی، پیک مصرف افزایش چندانی نداشت.

مهندس ارجمند با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مصرف برق مربوط به مشترکین کشاورزی می باشد، افزود: شرکت توزیع نیروی برق با انعقاد قرارداد با کشاورزان مبنی بر خاموش کردن موتورهای برق در ساعات اوج مصرف گام موثری در کاهش پیک مصرف برداشت.

در ادامه این نشست نیز فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت توانیر گفت: بسیج توانیر همت خود را برای کاهش مصرف برق جزم کرده و از تمام ظرفیت های خود استفاده می‌نماید.

هاشم صحراپور افزود: ما در مجموعه شرکت توانیر می توانیم با استفاده از ظرفیت بسیج مهندسین و متخصصین، اقداماتی که نیاز صنعت برق است به خوبی انجام دهیم.
 
وی ادامه داد: در سالهای اخیر هروقت با مشکل روبرو شده ایم، بسیج قدم پیش گذاشته و توانسته مشکل را برطرف کند.

صحراپور اضافه کرد: امروز بسیج صنعت برق کشور این آمادگی را دارد برای هرگونه خدمت رسانی بویژه بحث صرفه جویی و بهینه مصرف کردن انرژی، قدمهای موثری بردارد.

در ادامه این نشست نیز مسئول کانون های بسیج مهندسین وزارت نیرو گفت: تفکر بسیج در وزارت نیرو جدا از موازی کاری است و این نهاد در مواقعی وارد میدان می شود که چالش مهمی پیش روی صنعت آب و برق باشد تا با استفاده از تفکر بسیجی مشکلات را برطرف کند.

مشایخی افزود: ما باید باهمدلی و همیاری به دنبال این باشیم مشکلات صنعت برق را حل و فصل کنیم تا علاوه بر خدمت به مردم ، کارایی بسیج مهندسین نیز به اثبات برسد.

وی ادامه داد: بسیج به دنبال این است تا افراد متخصص را جذب و با استفاده از استراتژی بسیج برای آنها کار تعریف کند.

در پایان این نشست نیز فعالان طرح مشارکت بسیج در مدیریت انرژی ساختمان مورد تقدیر قرار گرفتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز