زمینه‌ لازم برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در استان هرمزگان وجود دارد

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۲:۲۰:۰۸
کد خبر: ۲۵۵۳۱۰
زمینه‌ لازم برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در استان هرمزگان وجود دارد
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در مراسم تودیع و معارفه مسئول دارالقرآن الکریم هرمزگان گفت: زمینه های لازم جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در استان وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در مراسم تودیع و معارفه مسئول دارالقرآن الکریم هرمزگان گفت: زمینه های لازم جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت‌الاسلام سیدشکرالله زندوی در مراسم فوق که در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان برگزار شد کتاب آسمانی قرآن را اساس زندگی و برنامه سعادت و خوشبختی انسانها خواند و اظهار داشت: این کتاب آسمانی بعنوان آخرین پیامی که از جانب خداوند برای هدایت انسانها فرستاده شده و پایان وحی نیز محسوب می‌شود برای بشر سرنوشت ساز بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: امروزه بشر از تمامی راه های رفته و تجربه کرده سرخورده شده است و چون هیچ کدام از این راهها، نتوانسته انسان را به سعادت واقعی برساند لذا این کتاب آسمانی همه انسانها را به سوی سعادت واقعی سوق می دهد.

حجت‌الاسلام زندوی بیان داشت: امروزه شاهدیم که انقلابی رخ داده و علیرغم تبلیغات سوء دشمنان که بر علیه اسلام به راه انداخته اند گرایش به سمت و سوی دین مبین اسلام چشمگیر بوده که به برکت همین آیات نورانی، روز به روز گرایش به سوی دین مبین اسلام بیشتر می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، تکفیریها و داعش را افرادی مزدور و فریب خورده خواند و گفت: این دسته از افراد که بنام اسلام دست به هر جنایتی می زنند هدفشان بازدارندگی از گرایش به اسلام و خدشه دار کردن چهره این دین مبین است وگرنه اسلام، دین رأفت و مهربانی است.

وی معتقد است: قرائت قرآن هرچند اجمالی باشد سبب می‌شود تا گرایش به دین مبین اسلام بیشتر و بیشتر شود لذا قرائت و مفاهیم باید مدنظر قرار داد و در جهت ارتقاء سطح کیفی علاقمندان گام های موثری برداشت.

زندوی ابرازداشت: در زمینه ارتقاء سطح کیفی قرائت و مفاهیم، وظیفه ای بس سنگین برعهده داریم. بحمدالله در استان، زمینه مناسب جهت توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی مهیاست لذا باید با استفاده از توانمندی های افراد قرآنی مستعد و مجرب تلاش کرد.

حجت‌الاسلام زندوی در ادامه، بر راه اندازی بانک اطلاعات قرآنی، تشکیل مجمع خیرین قرآنی، حضور رابط قرآنی در مساجد، عقد تفاهم نامه همکاری فی مابین دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان و اداره کل آموزش و پرورش استان و برگزاری جلسات آموزشی قرآن کریم در مساجد تأکید مؤکد داشت.

وی همچنین گفت: آموزش و پرورش با دومشکل اساسی؛ عدم آگاهی متعلمین از نحوه روش های متداول امروزی و متون درسی روبه رو است و از آنجایی که نسل جوان و نوجوان ما در مدارس هستند باید برنامه ریزی های مناسب صورت گیرد تا خروجی مناسبی در آموزش و پرورش داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان افزود: بمنظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در استان باید از نیروهای مستعد و مجرب قرآنی در استان در مراسمات مختلف قرآنی بهره برد.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات عبدالجبار مطرودی مسئول سابق دارالقرآن الکریم استان قدردانی شد و ناصر جعفرزاده بعنوان مسئول جدید حکم خود را دریافت کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز