برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری های نوپدید و بازپدید در بندر شهید رجایی

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۱۳:۳۹:۴۷
کد خبر: ۲۶۲۵۶۶
برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری های نوپدید و بازپدید در بندر شهید رجایی
کارگاه آموزشی ˝ آشنایی با بیماری های نوپدید و بازپدید و راه های پیشگیری و کنترل آن˝ طی سه روز در بندر شهید رجایی برگزار شد.

کارگاه آموزشی " آشنایی با بیماری های نوپدید و بازپدید و راه های پیشگیری و کنترل آن" طی سه روز در بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، این کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، کارشناسان ایمنی و بهداشت سازمان و جمع کثیری از کارکنان بندر شهید رجایی و کارشناسان HSE شرکت های پیمانکار در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برگزار شد.

در آیین افتتاحیه این دوره آموزشی سه روزه، "مهدی نوفرستی" معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به تاریخچه انتقال بیماری ها از طریق بنادر و دریا، بر اهمیت و جایگاه حساس بنادر در جلوگیری از ورود بیماری های واگیردار به کشور تاکید کرد.

وی از تدوین طرح کنترلی با همکاری مرکز بهداشت استان جهت نظارت بهینه بر ورود و خروج اتباع و کالاهایی که از کشورهای آلوده به این بندر وارد می شوند، خبر داد.

در ادامه، دکتر همتی و دکتر رضایی از کارشناسان وزارت بهداشت به ارائه بحث پیرامون بیماری های نوپدید و بازپدید پرداختند.

این کارشناسان با اشاره به خطرات فراوان اینگونه بیماری ها، تدوین روش های اجرایی مناسب برای کنترل این بیماری ها در بنادر را حائز اهمیت دانستند.

در بخش پایانی مباحث تئوری دوره، "هوشنگ محمد رضایی" مدیر مرکز HSE بندر شهید رجایی آشنایی عمومی با بیماری های بازپدید و نوپدید را از راهکارهای پیش بینی شده در پیشگیری از بروز بیماری های ویروسی نوپدید دانست.

وی ضمن تشکر از حضور اساتید و شرکت کنندگان در این دوره، خواستار تداوم همکاری های آموزشی وزارت بهداشت با این بندر به منظور ارتقاء سطح بهداشت عمومی کارکنان فعال در بخش های مختلف آن شد.

لازم به ذکر است، پرسش و پاسخ پیرامون بیماری ها و راه های انتقال آن و همچنین چگونگی مقابله با این بیماری ها از دیگر بخش های این کارگاه آموزشی بود.

گفتنی است، مرور موارد مطرح شده در کارگاه آموزشی بر روی شناور تجاری و بررسی عملی نحوه نظارت بر وضعیت بهداشت عمومی و سلامت کارکنان شناور به عنوان برنامه پایانی این دوره بود که با استقبال قابل توجه شرکت کنندگان مواجه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز