با حضور استاندار هرمزگان

برترین‌های کنکور سراسری تجلیل شدند

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۴:۲۸:۰۰
کد خبر: ۳۳۷۷۴
برترین‌های کنکور سراسری تجلیل شدند
با حضور استاندار هرمزگان، مدیر کل آموزش و پرورش، فرماندار بندرعباس و جمعی از مسوولان، برترین‌های آزمون سراسری سال 89 تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از بندرعباس، استاندار هرمزگان بعد از ظهر دیروز در این آیین با اشاره به اهمیت فراگیری علم، توسعه و پیشرفت استان را در گرو برخورداری از نیروی انسانی متخصص و کارآمد عنوان کرد و گفت: قطعا بدون داشتن نیروی انسانی تحصیل کرده نمی‌توان به فرایند توسعه فکر کرد چرا که بهره مندی از این مهم، الفبای توسعه  است.
 
حسین هاشمی تختی افزود: برای اینکه به این هدف مهم دست پیدا نماییم باید به بستر شکل گیری آن یعنی نهاد تعلیم و تربیت توجه ویژه‌ای را داشته باشیم تا با تربیت دانش آموزان مستعد راه ورود آنان به آموزش عالی هموار شود.
 
استاندار هرمزگان با اعلام اینکه فراهم نمودن بستر رشد و بالندگی  دانش آموزان در عرصه آموزش و پرورش و حمایت همه جانبه از این بخش به عنوان اولویت کار مدیریت عالی استان است، تاکید کرد: همه ظرفیت‌ها برای تحقق این امر فراهم خواهد شد.به گفته هاشمی تختی، تحقق این اصل مهم وظیفه همه مجموعه دست اندرکار است که آنچه لازمه موفقیت دانش آموزان در عرصه رقابت آزمون سراسری به عنوان  دروازه ورود به آموزش عالی است را فراهم نمایند  چراکه به جد در دستور کار مدیریت استان به عنوان یک اولویت مهم  است.

استاندار هرمزگان در خاتمه خاطر نشان کرد: موفقیت اخیر دانش آموزان استان هرمزگان در رقابت کنکور سراسری به خوبی موید این نکته است که استعداد و توانمندی فرزندان این مرز و بوم در صورت فراهم شدن بستر لازم، قابلیت رقابت با دانش آموزان مناطق برخوردار را به خوبی دارا است.
 
در این آیین همچنین مدیر کل آموزش و پرورش با بیان اینکه 38درصد داوطلبان هرمزگان در کنکور سراسری و 67درصد نیز در سایر دانشگاه‌ها پذیرفته شده‌اند، اظهار داشت: تعیین جایگاه پایین جدول استان‌ها برای استان هرمزگان در آزمون سراسری به دلیل عدم رعایت برخی مسایل مهم از سوی سازمان سنجش است که خوشبختانه با اصلاح آن جایگاه هرمزگان در این عرصه مهم تغییر جدی یافته است.

احمد آخوندی افزود: خوشبختانه دانش آموزان هرمزگانی در آزمون سراسری سال گذشته موفقیت خوبی را داشتند که از اهم آن 11رتبه زیر یک هزار، دو رتبه پنج منطقه‌ای و کشوری و یک نفر نیز به دلیل کسب مدال طلای المپیاد علمی زیست شناسی بدون کنکور به دانشگاه راه یافت.
 
این مقام مسوول با اشاره به برنامه ریزی گسترده جهت فراهم شدن بستر رشد استعدادها، از محوریت این طرح در شورای آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: هم اکنون 18طرح مصوب در شورا جهت ارتقا این بخش در دست اجرا قرار دارد که قطعا می‌تواند در موفقیت دانش آموزان در آزمون سراسری بسیار موثر باشد.

در این آیین از برترین‌های آزمون سراسری سال 89 با تقدیم هدایایی از جمله خودروی سواری، رایانه و ...با حضور مقامات یاد شده، اولیا و مربیان و جمع پرشور دانش آموزان تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز