مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان:

عمده تلفات موتور سواران در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال اتفاق می‌افتد

۱۳۹۱/۱۰/۱۹ - ۱۳:۵۶:۲۹
کد خبر: ۱۱۰۸۴۴
عمده تلفات موتور سواران در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال اتفاق می‌افتد
گودرز محمودی گفت: عمده تلفات در موتورسوران در گروه سنی 20 تا 40 سال اتفاق می‌افتد و متأسفانه اکثر آنها نان‌آور خانواده هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان اظهار داشت: موتورسواران از آسیب‌پذیرترین کاربران حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شوند، به همین منظور طرح ارتقای ایمنی ویژه راکبان موتورسیکلت و عابرین پیاده در روستاهای واقع در محورهای برون شهری استان اجرا می‌شود.

وی گفت: با عنایت به سهم قابل توجه تلفات موتورسواران در محورهای برون‌شهری استان همدان مشخص شده عمده تلفات در گروه سنی 20 تا 40 سال اتفاق می‌افتد و متأسفانه اکثر آن‌ها نان‌آور خانواده هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌‌های استان همدان گفت: با وجود اینکه موتورسیکلت ابزار و وسیله‌ای مناسب برای ایجاد سهولت در کار است برای بعضی عامل تفنن شده و با مبادرت به انجام بعضی حرکات نامناسب در اماکن عمومی منجر به بروز حادثه شده‌اند.

وی بیان کرد: به همین دلیل اقدامات فرهنگی و آموزشی با همکاری دهیاری روستاهایی که با بیشترین تردد موتورسواران در محورهای پرحادثه از حیث تلفات مواجه هستند و به صورت نمادین برای اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق انجام شده است.

محمودی تصریح کرد: علاوه بر 10 روستایی که قبلاً در آنها طرح نمادین ارتقای ایمنی موتورسواران و عابرین پیاده اجرا شده بود چهار روستای دیگر در شهرستان‌های تویسرکان، نهاوند، رزن و بهار نیز با توجه به دارا بودن بیشترین تعداد موتورسیکلت‌سوار برای ادامه اجرای این طرح انتخاب شدند.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح ضمن هماهنگی با دهیاری مربوطه از تمام موتورسیکلت‌سواران دعوت می‌شود با حضور در مراسم به موارد آموزشی که توسط مسئولان حمل و نقل و پایانه‌ها ، پلیس راه و... ارایه می‌شود توجه کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان افزود: در طرح مذکور علاوه بر آموزش به تمام موتورسواران در حوزه خطرات رانندگی غیر ایمن با موتورسیکلت و حرکات نمایشی حادثه‌ساز، توزیع ادوات ایمنی موتورسیکلت نظیر کلاه ایمنی و شبرنگ آشکارساز برای نصب در بدنه موتور نیز انجام می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح و سایر طرح‌های مشابه باعث نهادینه شدن فرهنگ استفاده صحیح از وسایل نقلیه، همراه با ایمنی شود و استفاده‌کنندگان ضمن آگاهی از میزان خطرات، توجه بیشتری به رعایت نکات ایمنی خصوصاً استفاده از کلاه ایمنی داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز