رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان همدان

اعضای باند جیبرهای همدان دستگیر شدند

۱۳۹۱/۱۲/۱۵ - ۱۲:۵۲:۲۷
کد خبر: ۱۱۵۳۲۶
اعضای باند جیبرهای همدان دستگیر شدند
سرهنگ فرامرز به گذر از دستگیری اعضای دو باند جیب بر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان ، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان همدان با بیان این مطلب گفت: در پی افزایش سرقت جیب بری به یک شیوه خاص و مشخص در سطح شهر همدان، پیگیری موضوع به عملیات ویژه پلیس آگاهی محول شد.

وی افزود: كارآگاهان با بررسی سوابق و پرونده‌های موجود و تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود، این اقدامات مجرمانه را ناشی از فعالیت باندی از سارقان سابقه دار و حرفه‌ای دانستند و تحقیقات خود را جهت شناسایی و دستگیری آن‌ها آغاز كرده و بلافاصله با شناسایی جغرافیای جرم، جهت پیشگیری از تكرار سرقت، اقدام به اجرای طرح مبارزه با جیب بری و چندین اقدام پلیسی دیگر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: بالاخره اقدامات پلیس موثر واقع شد و دو تن از سارقان كه دارای سوابق كیفری متعدد در امر جیب بری هستند، به‌همراه خودروهای آن‌ها شناسایی شدند و مشخص شد با برنامه از پیش تعیین شده جهت جیب بری به همدان آمده‌اند و با تشكیل دو باند جداگانه، به‌صورت گسترده در سطح استان همدان و بعضی از استان‌های دیگر كشور در سال‌های گذشته و سال جاری مرتكب سرقت‌های متعدد (جیب بری) شده‌اند.

سرهنگ به گذر ادامه داد: تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی پلیس ادامه داشت تا اینكه بر اساس اطلاعات واصله از سارقان و خودروهای مورد استفاده آن‌ها اكیپ گشت به یک دستگاه پژو بژ رنگ با چهار نفر سرنشین مشكوک شد. سارقان با دیدن ماموران از محل گریخته اما در بین راه به دلیل برخورد با چندین خودرو متوقف، یكی از سرنشینان دستگیرو سه تن دیگر از محل متواری شدند.

وی اضافه كرد: در بازرسی از داخل خودرو تعدادی آلات و ادوات جرم كشف و مشخص شد پلاک خودرو نیز مخدوش شده است.

رییس پلیس آگاهی همدان بیان داشت: در بازجویی‌های به عمل آمده از متهم، وی منكر هر گونه سرقت شد اما با ارایه مستندات و دعوت از شكات و شناسایی متهم توسط مالباختگان، در نهایت لب به اعتراف گشود كه با مشاركت 3 نفر دیگر كه همگی دارای سوابق متعدد در امر سرقت و جیب بری هستند با برنامه از پیش تعیین شده جهت جیب بری به همدان آمده‌اند كه در ادامه با همكاری وی 2 نفر دیگر از متهمان متواری در شهرستان سنندج شناسایی و پس از دستگیری و انتقال به پلیس آگاهی همدان، در نهایت هر سه متهم به تعداد 20 فقره جیب بری در همدان معترف شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان كرد: محل‌های سرقت و شكات با حضور متهمان تایید و شناسایی شد و تحقیقات پلیس جهت شناسایی متهم متواری همچنان ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز