به کارگردانی عباس شیخ بابایی

تله فیلم نزدیك به آسمان در همدان آماده پخش شد

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۱:۴۲:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۷۵
تله فیلم نزدیك به آسمان در همدان آماده پخش شد
تله فیلم نزدیک به آسمان به کارگردانی عباس شیخ بابایی و تهیه کنندگی روح الله امیری در مدت 90 دقیقه به سفارش صدا و سیمای مرکز همدان تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور مجلس و استان‌های صدا و سیما، عباس شیخ بابایی مدت زمان پیش تولید این تله فیلم را 15روز عنوان كرد و اظهار داشت: این فیلم تلویزیونی پس از مدت یك ماه تصویربرداری، به پایان رسید.

شیخ بابایی درباره داستان این تله فیلم، افزود: داستان فیلم مربوط به دوران جوانی دكتری است و عهدی كه او با پدرش بسته تا بعد از دكتر شدن به روستای وركانه باز شود و با ساختن درمانگاهی به مداوای مردم روستای خود مشغول شود، اما او بعد از دكتر شدن چنان غرق زندگی و كار در شهر بزرگ تهران می‌شود كه عهدش را از یاد می‌برد تا اینكه به او خبر می‌دهند، پدرش در بستر مرگ چشم به راه او است.‌

وی افزود: دكتر و خانواده‌اش وقتی به روستا می‌رسند كه پدرش از دنیا رفته و این آغاز دغدغه‌های اوست كه زمانی عهدش را به فراموشی سپرده و اینك كه همه زنجیرهای زندگی امروزی و كار زیاد دست و پایش را بسته تصمیم می‏گیرد عهد شكنی‌اش را جبران كند.

وی با اشاره به سختی‌های تولید گفت: برای تصویربرداری، لوكیشن‌های مختلفی پیش‌بینی شده و باید به مكان‌های متعددی می رفتیم كه این اتفاق مقداری مشكل بود، اما همه هنرمندان تلاش کردند تا تله فیلم با كیفیت و در زمان پیش‌بینی شده به اتمام برسد.

شیخ بابایی با بیان اینكه تله فیلم با لهجه وركانی (لهجه‌ای بین كردی و لری) تولید شده است یادآور شد: برای تلفظ دقیق بازیگران كلاسی را برای آموزش دقیق آنها درباره زبان وركانی برگزار كردیم.

وی افزود: با انتخاب لوكیشن اصلی كه روستای زیبا و سر سبز وركانه است از حداكثر مزیت‏های استان و از مناظر چشم‌نواز و طبیعت بكر و فرهنگ بومی استان و از لهجه روستاییان كه گفت‌وگو‌ها را بسیار شیرین و دلنشین می‌كند در کنار ساده‌زیستی اهالی برای ارتباط خوب و موثر با مخاطب استفاده شده است.

شیخ بابایی ادامه داد: لوكیشن‌های دیگر فیلم علاوه بر روستای وركانه، شهر همدان و اماكن دیدنی آن همچنین شهر تهران بودند.

وی با اعلام اینكه تمامی مراحل تولید تله فیلم نزدیك به آسمان به اتمام رسیده است اظهار كرد: این تله فیلم علاوه بر شبكه استانی همدان از یكی از شبكه‌های سراسری پخش خواهد شد.

وی تصریح كرد: در تولید فلیم تلویزیونی به شاخص‌های بومی بسیار توجه كردیم و در تلاش هستیم كار بومی باشد، چون معتقدم تولید آثار نمایشی فاخر در مراكز استان‌ها باعث توانمندی عوامل تولید هر استان می‌شود.

سایر عوامل این فیلم تلویزیونی عبارتند از: عباس شیخ بابایی تدوینگر، احمد بیگلریان دستیار كارگردان و برنامه‌ریز، سید محسن علامه و سیمیندخت افتخار نویسنده و محقق، محمد حسینی نورپرداز و تصویربردار، عباس افشاریان طراح و اجرای گریم، علی خطیبی صدابرداری و صداگذاری، كمال مدنی موسیقی، اكرم انهاری طراح لباس،  منصور مومنی مدیرتداركات،  مصطفی نجاریان امور رایانه.

بازیگران اصلی به ترتیب اهمیت نقش؛ بهزاد خداویسی، فریبا یعقوب‌لو، عباس افشاریان، مصطفی بیگی، مرتضی تحصیلی، باران عرفانی، نوشین بیگلریان، مریم رازانی، لیلا چگینی، امیرحسین نجفی‌خواه، نصرالله عبادی، حسین حمزه‌ای، میرمصطفی میری، بهرام پوریا و محسن وصال‌طلب.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز