افتتاح نخستین بازارچه روستایی کشور در همدان

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۳:۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۶۲۸۵۲
افتتاح نخستین بازارچه روستایی کشور در همدان
همزمان با سومین روز از دهه فجر نخستین بازارچه روستایی کشور در شهرستان همدان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رییس بنیاد مسکن شهرستان همدان در مراسم افتتاح نخستین بازارچه روستایی کشور در روستای موییجین شهرستان همدان، گفت: نوع و جنس این کار با سایر کارهایی که بنیاد مسکن انجام می‌دهد متفاوت بوده و یک کار نو و بدیع در استان همدان و کشور است.

نقی‌پورقاسمی با بیان اینکه افتتاح این بازارچه روستایی در کشور منحصر به فرد است، بیان کرد: این بازارچه با 2 هدف اشتغالزایی برای روستاییان و ارائه محصولات کشاورزی در زمینی به مساحت 365 متر‌مربع و زیر بنای 75 متر‌مربع ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با اعتبار 70 میلیون تومان از اعتبارات ملی و استانی به بهره‌برداری رسیده است، افزود: طرح هادی روستای موییجین از سال 1382 آغاز و در سال 87 بازنگری شده است و 730 میلیون تومان از اعتبارات عمرانی برای بهسازی روستای موییجین و پیاده‌سازی سنگ فرش خیابان و ساماندهی مزار شهدا استفاده شده و 200 نفر نیز از تسهیلات نوسازی و بهسازی در این روستا استفاده کردند. 

معاون امور عمرانی فرماندار همدان نیز در این مراسم گفت: پروژه بازارچه روستایی یکی از معدود پروژه‌هایی بوده که به این سبک و سیاق در کشور ساخته شده و در کشور منحصر به فرد است.

محمد‌علی محمدی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه برای برخی از مردم روستای موییجین اشتغالزایی می‌شود، افزود: با افتتاح این بازارچه کشاورزان می‌توانند محصولات کشاورزی خود را از قبیل سیر، لوبیا سبز و گردو و... به طور مستقیم عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه قبل از ساخت بازارچه روستاییان و کشاورزان ناچار بودند محصولات خود را در کنار جاده به فروش برسانند، ادامه داد: فروش محصولات کشاورزی روستای موییجین با توجه به جمعیتی که از این مسیر می‌گذشت در شأن مردم روستا و خریداران نبود که با بهره‌برداری از این بازارچه این مشکل حل می‌شود.

محمدی در ادامه بیان کرد: در آمدی که از این بازارچه به دست می‌آید با تفاهم دهیاری و بنیاد مسکن برای حل مسائل و مشکلات روستای موییجین هزینه و به حساب روستا واریز شده تا برای مسائل عمرانی و مشکلات مردم روستا هزینه شود.

نظر شما