فرماندار نهاوند:

مردم نهاوند برای تامین میوه شب عید مشکلی ندارند

۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۹:۴۵:۰۴
کد خبر: ۱۷۱۶۳۷
مردم نهاوند برای تامین میوه شب عید مشکلی ندارند
امام علی عبدالملکی گفت: این شهرستان به لحاظ وجود اراضی مستعد وحاصلخیز وهمچنین باغات مثمر میوه قطب تولید میوه در استان همدان است و مشکلی برای تامین میوه شب عید وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از نهاوند، فرماندار نهاوند در بازدید از انبارهای ذخیره سیب نهاوند اظهار کرد: این شهرستان به لحاظ وجود اراضی مستعد وحاصلخیز وهمچنین باغات مثمر میوه قطب تولید میوه در استان همدان است.

وی افزود: این شهرستان در تولید 16 محصول زراعی وباغی رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است که باید از این ظرفیت بالا برای ایجاد اشتغال ورونق تولید استفاده بهینه کرد.

فرماندار نهاوند بااشاره به تولید سالانه 600 هزارتن انواع محصولات کشاورزی ولبنی ودامی در نهاوند افزود: ارزش ریالی این میزان تولید سالانه بیش از 320 میلیارد تومان است.

وی از تولید سالانه 47 هزارتن سیب درختی در نهاوند خبرداد وگفت :از مقدار 12هزار سطح زیر کشت باغات نهاوند بالغ بر 2200 هکتار به کشت سیب درختی اختصاص دارد که سالانه بیش از 47 هزارتن سیب درختی از نوع پاییزه وتابستانه تولید می شود.

وی بوجود نگهداری سالانه 10 هزارتن سیب در سردخانه های نهاوند که توسط بخش خصوصی ودولتی اداره می شوند اشاره کرد وگفت: از جمله نیازها ومشکلات کشاورزان باغدار عدم وجودسردخانه در نهاونداست.

وی گفت: متاسفانه بیش از 70 درصد میوه تولیدی این شهرستان به خارج ازشهرستان نهاوند توسط واسطه ها صادر می شود علاوه بر اینکه کشاورزان باغدار ما متضرر می‌شوند موجب می شود که عمده سود حاصله نصیب واسطه ها ودلالان می شود.

نظر شما