معاون صنایع دستی همدان:

پرونده ۲۰ اثر برای دریافت مهر اصالت یونسکو ارسال شد

۱۳۹۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۸:۲۶
کد خبر: ۱۸۰۷۳۰
پرونده ۲۰ اثر برای دریافت مهر اصالت یونسکو ارسال شد
علیرضا قاسمی با بیان اینکه ۱۵ اثر صنایع دستی همدان دارای مهر اصالت یونسکو است، گفت: امسال پرونده ۲۰ اثر برای دریافت مهر اصالت یونسکو ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون صنایع دستی همدان با بیان اینکه اویل پاییز مراسم اعطای نشان مهر اصالت یونسکو برگزار می شود، اظهار کرد: سال های گذشته 15 اثر نشان مهر اصالت یونسکو دریافت کرده اند که برای امسال نیز پرونده 20 اثر برای دریافت این نشان آماده و ارسال شده است. همچنین 21 اثر صنایع دستی استان توانسته است نشان ملی را دریافت کند.

وی افزود: اواخر اردیبهشت ماه یکی از هنرمندان سفال گر استان برای شرکت در نمایشگاه فلورانس ایتالیا عازم این کشور می شود تا غرفه ای از تولیدات سفال استان را در این نمایشگاه برپا کند.

قاسمی از افتتاح خانه صنایع دستی تمامی شهرستان های استان خبر داد و گفت: خانه صنایع دستی به منظور آموزش، معرفی و آشنایی گردشگران با صنایع دستی استان راه اندازی می شود.

وی اعلام کرد: در حال حاضر دو مکان حمام حاجی در همدان و خانه مصدقی در ملایر برای راه اندازی خانه صنایع دستی در نظر گرفته شده و اردیبهشت ماه این دو خانه افتتاح می شود و مابقی شهرستان ها نیز در ماه های آینده صاحب خانه صنایع دستی می شوند.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان درباره صادرات صنایع دستی در سال گذشته از استان همدان نیز گفت: سال گذشته 16 میلیون و 611 هزار دلار کالا از استان همدان صادر شد که 9.7 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: سفال به عنوان مهمترین کالای این بخش با صادراتی بیش از 11 میلیون و 152 هزار دلار سومین کالای صادراتی استان بوده که 6.5 درصد صادرات استان را داراست.

قاسمی با بیان اینکه بخش صنایع دستی شامل 22 قلم کالایی است، اعلام کرد: شیشه دست ساز از دیگر اقلام این بخش است که توانسته سه میلیون و 623 هزار دلار صادرات داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز