شاعر معاصر کشور:

شعر کودک و نوجوان استان همدان جایگاه خوبی دارد

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۷:۰۰:۳۷
کد خبر: ۱۸۵۳۵۱
شعر کودک و نوجوان استان همدان جایگاه خوبی دارد
جواد محقق به جایگاه خوب شعر کودک و نوجوان استان همدان در مقایسه با سایر نقاط کشور اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، جواد محقق در پایان مراسم «عصر شعر فجر» در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی شهید آوینی اظهار کرد: شعر کودک و نوجوان در استان همدان، جزو بهترین‌هاست و هیچ استانی در کشور به اندازه همدان از تعدد شاعران این حوزه برخوردار نیست.

وی در مورد شعر بزرگسال و جایگاه همدان نیز گفت: قبلا استان همدان در زمینه شعر بزرگسال از جایگاه خوبی برخوردار بود و شاعران استان رتبه های خوبی کسب می‌کردند، اما در حال حاضر با افت جدی شعر بزرگسال در استان مواجه هستیم.

محقق افزود: قرار بود شعر نیمایی ، شعر امروز ما باشد، اما اشعار امروز غالبا در حوزه غزل و سپید قرار می گیرد و شعر نیمایی رو به فراموشی گذاشته است.

وی جشنواره ای شدن اشعار را تهدیدی برای شعر جوان دانست و گفت: این موضوع سبب می شود که شعر و شاعری تبدیل به کسب و کار شود نه اینکه به عنوان هنر و ادبیات تلقی شود.

خالق "در کوچه‌های کرایوا" همچنین به عدم ارتباط شاعران پیشکسوت و جوان همدانی با مطبوعات و رسانه‌های ارتباطی به عنوان یک خسران بزرگ اشاره کرد و ادامه داد: مستقیماً سراغ چاپ و نشر کتاب رفتن، شاعران جوان را تهدید می‌کند.

محقق با بیان اینکه اکثر اهل کتاب، از چاپ زودهنگام نخستین کتاب خود پشیمان هستند خطاب به حاضران گفت: با تأمل بیشتری، آثار خود را تدریجاً در مطبوعات به گوش اهل دل رسانده و سپس به فکر انتشار کتاب باشید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز