رییس دانشگاه ملایر:

دانشگاه ملایر از نظر توسعه در بین پنج دانشگاه برتر کشور قرار دارد

۱۳۹۳/۰۴/۰۲ - ۱۶:۵۵:۰۲
کد خبر: ۱۹۷۶۰۲
دانشگاه ملایر از نظر توسعه در بین پنج دانشگاه برتر کشور قرار دارد
بهمن امانی گفت: این دانشگاه از نظر توسعه آموزشی، فرهنگی و عمرانی در بین پنج دانشگاه برتر کشور قرار دارد و طبق اظهارات وزیر علوم، رشد دانشگاه ملایر متناسب بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رییس دانشگاه ملایر در جمع خبرنگاران افزود: بودجه دانشگاه ملایر از هفت میلیارد ریال در سال 85 به 400 میلیارد ریال در سال جاری رسیده که رشدی 50 درصدی داشته است.

وی اظهار کرد: رشته های این دانشگاه از هفت رشته به 70 رشته رسیده است که از این تعداد، 18 رشته دکترا با 13 گرایش پژوهش محور و پنج گرایش آموزش محور، 33 رشته کارشناسی ارشد و مابقی رشته های کارشناسی و کاردانی است.

وی افزایش تعداد دانشجویان از 800 نفر به شش هزار نفر و کسب رتبه برتر فرهنگی دانشگاه در بین دانشگاه های کشور در سال های 91 و 93 را از دیگر افتخارات این دانشگاه برشمرد و افزود: 57 نفر از اساتید دکترا نیز تا ترم آینده به کادر آموزشی دانشگاه ملایر اضافه می شوند.

امانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه ملایر، یک به 30 است، در حالیکه در سایر دانشگاه ها این نسبت یک به 75 است.

وی پژوهش را روح دانشگاه دانست و بیان کرد: بر این اساس، در سه سال گذشته 23 همایش ملی و هر ساله هفت همایش ملی با حضور پژوهشگران و محققان برجسته کشوری در این دانشگاه برگزار و مجوز 9 مجله علمی و پژوهشی برای دانشگاه اخذ شد که یکی از مجله ها چاپ و دو مورد نیز در مرحله چاپ قرار دارند.

رییس دانشگاه ملایر از اختصاص 12 میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی این دانشگاه خبر داد و گفت: سال های گذشته نیز 700 هزار یورو تجهیزات آزمایشگاهی خارجی برای دانشگاه خریداری شد و هم اکنون دانشگاه ملایر، یکی از مجهزترین دانشگاه‌ها از نظر تجهیزات آزمایشگاهی است.

امانی در خصوص پروژه های عمرانی دانشگاه نیز اظهار کرد: در حال حاضر، سالن آمفی تئاتر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی و ظرفیت 600 نفر در حال اجرا است و تا پایان تابستان امسال به بهره برداری می رسد.

وی احداث فاز نخست پژوهشکده انگور و کشمش با دو هزارو 500 متر زیربنا، کتابخانه مرکزی دانشگاه با 50 درصد پیشرفت، دانشکده خیرساز علوم پایه با پنج هزار مترمربع مساحت و 50 درصد پیشرفت فیزیکی و دانشکده فنی و مهندسی با هفت هزارو 500 مترمربع را از دیگر پروژه های عمرانی این دانشگاه برشمرد و افزود: در مجموع 15 هزار مترمربع فضای عمرانی به پیمانکار واگذار شده و در حال ساخت است.

امانی در عین حال آمادگی این دانشگاه در مورد راه اندازی دوره های آموزش مجازی غرب کشور و موافقت اولیه برای تاسیس مرکز پرتو فرآوری الکترون با رعایت قانون و دریافت پروانه اشتغال برای تاسیسات پرتودهی گاما و الکترون را از دیگر موفقیت های دانشگاه ملایر عنوان کرد و گفت: این یک امتیاز ویژه برای دانشگاه است که بتوانیم در زمینه کشاورزی از پرتودهی گاما استفاده کنیم.

وی تربیت یک هزارو 600 حافظ قرآنی و خرید خوابگاه دانشجویی دخترانه با 60 واحد و ظرفیت 800 نفر با هزینه ای بالغ بر 25 میلیارد ریال با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه ملایر را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: رسالت مهم دانشگاه ملایر توسعه تحصیلات تکمیلی و افزایش رشته ها است.

امانی همچنین از شروع ترم تابستانی در این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: ترم تابستانی برای پنجمین سال متوالی از 21 تیرماه آغاز و در ششم شهریور ماه سال جاری به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: در هفت دانشکده دانشگاه ملایر 180 عنوان درس ارایه شده که پیش بینی می شود حداقل بین سه تا چهار هزار دانشجو از سراسر کشور در ترم تابستانی ثبت نام کنند و هر دانشجو مجاز به گذراندن شش واحد درسی است.

امانی از پذیرش یک هزارو 800 دانشجوی ورودی جدید در نیم سال مهر 93-94 در دانشگاه ملایر خبر داد و گفت: از این تعداد، 65 درصد در رشته های کارشناسی و 35 درصد در رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش می شوند.




نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز