فرماندار ملایر:

تمامی اقدامات زیربنایی شهرك مبل و منبت ملایر مهیا است

۱۳۸۹/۱۱/۲۸ - ۱۷:۲۳:۰۰
کد خبر: ۲۰۰۳۸
تمامی اقدامات زیربنایی شهرك مبل و منبت ملایر مهیا است
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر گفت: تمامی اقدامات زیربنایی شهرك مبل و منبت ملایر مهیا است و سال آینده قطعات آن واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، حسن خیریانپور در كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ملایر، اظهار داشت: از ابتدای سال تا كنون 10هزارو 79 فرصت شغلی در بخش مسكن و سایر بخش ها ایجاد شده است.

خیریانپور افزود: چهار هزارو 762 فرصت شغلی بدون احتساب بخش مسكن در ملایر ایجاد شده كه از این لحاظ 112 درصد نسبت به تعهد شهرستان، رشد داشته است.

وی تصریح كرد: این شهرستان با احتساب بخش مسكن و غیر مسكن، 65 درصد بیش از تعهد خود نسبت به ایجاد اشتغال در سال جاری اشتغال زایی كرده است. 

خیریانپور تعهد اشتغال زایی شهرستان را در سال جاری شش هزارو 118 نفر عنوان كرد و افزود: ملایر بیشتر از سهمیه ابلاغی خود در بحث اشتغال زایی عمل كرده و تا پایان سال این میزان اشتغال افزایش می یابد.

وی همچنین به فعال سازی واحدهای صنعتی شهرستان تاكید كرد و بیان داشت: برخی از این واحدها كمتر از ظرفیت خود فعالیت می كنند كه لازم است میزان فعالیت آنها به دو یا سه شیفت افزایش یابد.

فرماندار ویژه ملایر در ادامه با بیان اینكه در دهه فجر امسال اقدامات زیربنایی و زیرسازی خوبی در نواحی صنعتی شهرستان انجام شد، گفت: از این نظر شهرك ها و نواحی صنعتی ملایر وضعیت مطلوبی را دارند.

خیریانپور به شهرك مبل و منبت ملایر اشاره كرد و افزود: تمامی اقدامات زیربنایی این شهرك مهیا است و سال آینده قطعات آن واگذار می شود.

وی همچنین آماده سازی زیرساخت های این دو شهرك را برای افزایش اشتغال از اولویت های مهم سال آتی این شهرستان عنوان كرد و خواستار تلاش مضاعف اداره صنایع و معادن و جهاد كشاورزی در این زمینه شد.

مدیر اداره كار و امور اجتماعی ملایر نیز گفت: كل سهمیه ابلاغی بنگاه های زودبازده شهرستان در پنج سال گذشته دو هزارو 60 میلیارد ریال بوده است.

مرتضی سلطان محمدی افزود: تا كنون تعداد شش هزار و 161 طرح با مبلغ دو هزارو 245 میلیارد ریال مورد پذیرش واقع شده و تعداد پنج هزار و 587 طرح نیز با مبلغ یك هزار و 490 میلیارد ریال مصوبه كمیته تخصصی بوده است.

وی ادامه داد: از این میزان پنج هزار و 45 طرح نیز با مبلغ یك هزار و 465 میلیارد ریال عقد قرارداد شده و چهار هزار و 959 طرح با مبلغ یك هزار و 345 میلیارد ریال پرداخت شده است.

سلطان محمدی اضافه كرد: بانك تجارت در عقد قراردادها و بانك های كشاورزی ملایر و جوكار و تجارت و ملی نیز در میزان پرداختی های این هفته افزایش داشته اند.

نظر شما