معاون تولیدات گیاهی جهاد كشاورزی همدان عنوان کرد؛

خرد بودن اراضی مهمترین مشکل پیش روی کشاورزی صنعتی همدان

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۲۰۴۷
خرد بودن اراضی مهمترین مشکل پیش روی کشاورزی صنعتی همدان
ابراهیمی گفت: خرد بودن اراضی و بالا بودن تعداد بهره‌برداران مشكل اصلی تبدیل كشاورزی سنتی به صنعتی در استان همدان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان و به نقل از روابط عمومی جهاد كشاورزی همدان، محمدرضا ابراهیمی معاون تولیدات گیاهی جهاد كشاورزی همدان با اشاره به لزوم تبدیل كشاورزی سنتی به صنعتی، گفت: پارسال و امسال كشاورزان استقبال خوبی از كشاورزی حفاظتی نشان دادند. همچنین هدفمندسازی یارانه ها هم عامل مهمی در توسعه كشاورزی حفاظتی است.

وی ادامه داد: سه استان كشور برای گذر از كشاورزی معیشتی به كشاورزی اقتصادی به عنوان آزمونه (پایلوت) انتخاب شدند كه همدان یكی از این استان‌ها است.

ابراهیمی افزود: استان‌های انتخابی برای گذر از كشاورزی معیشتی به كشاورزی اقتصادی شامل استان فارس به عنوان استان برخوردار، استان همدان به عنوان استان درجه 2 و استان ایلام به عنوان استان درجه 3 هستند.

معاون تولیدات گیاهی جهاد كشاورزی همدان گفت: از ‌جمله مشكلات برای گذر از كشاورزی سنتی خرد بودن اراضی است، زیرا متوسط مساحت آبی استان حدود 5/2 هكتار بوده كه این مقدار در باغ‌ها 6/0 هكتار است و این مساله در تولید محصول اقتصادی در اراضی كشاورزی مشكل‌ساز است.

وی افزود: چون در برخی از فعالیت‌های كشاورزی حفاظتی باید دستگاه داخل زمین برود و كشاورزی به شكل مكانیزه انجام شود، مشكل ایجاد می‌شود.

ابراهیمی تصریح كرد: برای تحقق كشاورزی صنعتی در استان باید تدابیر دیگری مثل تشكیل شركت‌های خدمات مكانیزاسیون در نظر گرفته شود و فارغ‌التحصیلان مكانیزاسیون وارد عمل شوند و به کشاورزان سرویس داده شود. همچنین جلسات تحقیقاتی برگزار و از تجربیات استان‌های پیشگام استفاده شود.

وی ابراز داشت: خرد بودن اراضی و بالا بودن تعداد بهره‌برداران مشكل اصلی تبدیل كشاورزی سنتی به صنعتی در استان همدان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز