به‌مناسبت هفته پژوهش

معلمان پژوهنده آموزش‌وپرورش همدان تجلیل شدند

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۱:۰۹:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۲
معلمان پژوهنده آموزش‌وپرورش همدان تجلیل شدند
به مناسبت هفته پژوهش، 55 نفر از معلمان پژوهنده آموزش‌وپرورش استان همدان تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، عباس بهرامی معاون فناوری و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان در مراسم تجلیل از برترین ها در هفته پژوهش با بیان اینکه پژوهش باید کیفی و کاربردی باشد، گفت: معلم پژوهنده همیشه راه و روش‌های جدید و ابتکاری را برای ارتقای کیفیت یادگیری دانش آموزان بکار می گیرد.

وی با بیان اینکه پژوهش، رونویسی از نوشته های دیگران نیست، افزود: نسل پویا و پژوهشگر باید با روش‌ها و مهارت‌های پژوهش آشنا باشد.

همچنین اردشیر عسگری رییس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آموزش حافظه محور جوابگوی نیاز دانش آموزان هوشیار نیست، گفت: معلمان باید به جدیدترین اطلاعات روز در حوزه تدریس خود مجهز شوند.

وی با اشاره به اینکه معلمان باید مجموعه ای از دانش ها را هنرمندانه درهم آمیزند تا پاسخگوی این نسل کنجکاو و پرسشگر باشند، افزود: معلمان باید با پژوهش و تحقیق مهارت های حرفه ای خود را بهبود بخشند و در تدریس و مسایل مختلف آموزشی به کار گیرند.

عسگری تصریح کرد: پژوهش با گذر از برخی تشریفات سنتی در حوزه تحقیقات، فرصت دانش‌آفرینی و دانش‌افزایی را در سطحی فراگیرتر مهیا می‌کند.

رییس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان همدان تعداد شرکت کنندگان استان همدان در سیزدهمین برنامه معلم ‌پژوهنده را 783نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 491مقاله متعلق به شرکت‌کنندگان زن و 292مقاله متعلق به شرکت‌کنندگان مرد است.

وی گفت: از بین 783مقاله ارسالی از مناطق 19گانه آموزشی به پژوهشکده تعلیم و تربیت استان همدان، 368مقاله دوره ابتدایی، 234مقاله دوره راهنمایی، 153مقاله دوره متوسطه و 28مقاله مربوط به همکاران اداری بوده است.

عسگری با بیان اینکه داوری هر یک از مقالات در دو مرحله صورت گرفت، خاطرنشان کرد: از این تعداد، 14مقاله به عنوان مقالات برتر استان به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ارسال شد.

رییس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان ادامه داد: در دوره ابتدایی پنج مقاله، راهنمایی سه مقاله، متوسطه سه مقاله و در حوزه استثنایی نیز سه مقاله به مرحله کشوری راه یافت که از این میان مقاله طیبه مرادی فریسا با عنوان "چگونه می‌توانم با استفاده از مشارکت همه دانش‌آموزان آنان را در کلاس انشا فعال کنم؟" موفق به کسب رتبه برتر کشوری شد.

عسگری آشنا سازی فرهنگیان با تحقیق و نمونه های عملی اقدام پژوهی و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در عرصه یاد دهی و یادگیری را از اهداف برگزاری این همایش دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز